ایران

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات گلرخ ابرهیمی ایرایی و آتنا دائمی برگزار شد

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مطروحه علیه گلرخ ابراهیمی، زندانی سیاسی سابق و آتنا دائمی، کنشگر مدنی محبوس در زندان اوین، ۲۸خرداد در شعبه ۲۶ دادگاه انقلابِ تهران برگزار شد.
آتنا دائمی هم اکنون در بند زنان زندان اوین در حال تحمل حبس است و گلرخ ایرایی در فروردین سال جاری با پایان دوران محکومیت و با تودیع قرار از بابت این پرونده، از زندان آزاد شده است.
جلسه دادگاه که در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری و با حضور خانم ابراهیمی و خانم دائمی و وکلای آنها برگزار شد، به مدت دو ساعت به طول انجامید.
در این پرونده اتهام “اهانت به بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبری” مطرح شده است، همین‌طور اتهام “تبلیغ علیه نظام” به بهانه صدور بیانیه‌ها و نامه‌هایی طرح شده است که به خانم ایرایی و خانم دائمی نسبت داده می‌شود.
همزمان پرونده دیگری نیز شامل اتهام “اخلال در نظم زندان” از سال گذشته علیه این افراد مفتوح است. این دو کنشگر مدنی متهم هستند که در روز ملاقات با بازرسی بدنی بعد از انجام ملاقات و هنگام ورود به بند مخالفت کرده‌اند، خودداری آنها از تفتیش شدن و تمرد و درگیری با مامورین، از طرف مسئولین مصداق اخلال در نظم زندان قلمداد شده است.
آتنا دائمی پیشتر با انتشار نامه‌ای سرگشاده نسبت به این احضارها و پرونده‌سازی‌ها واکنش نشان داده و به تشریح مشکلاتی که به بهانه‌های واهی از طریق مسئولین زندان و مقامات قضایی به همراه گلرخ ابراهیمی ایرایی و دیگر هم‌بندیان خود متحمل شده است پرداخته بود.

دکمه بازگشت به بالا