تازه‌های سیاسی

روحانی: فشارهای آمریکا در تاریخ بی‌سابقه است

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، روز چهارشنبه در سخنانی در جلسه هیئت دولت، ضمن اذعان به این که فشارهای اخیر آمریکا بی‌سابقه بوده، مدعی شد که هم‌اکنون از شرایط بسیار خوبی برخورداریم.

آقای روحانی صبح امروز در حالی سخن می‌گفت که قرار بود تا ساعاتی دیگر با نخست وزیر ژاپن در تهران دیدار کند.

در پی بالا گرفتن تنش میان تهران و واشینگتن چند کشور پیشنهاد میانجی‌گری را مطرح کردند که از این میان به نظر می‌رسد دولت ژاپن بیش از دیگران با دو طرف گفت‌وگو و رایزنی داشته است.

آنطور که خرگزاری حکومتی ایرنا گزارش داده، با این استدلال که فشار آمریکا علیه ایران به اوج رسیده چنین ادعا کرد که این فشارها عملاً ظرفیت آن رو به پایان است و از این به بعد این تحریم‌ها و فشارها، ظرفیت خود را از دست داده و تخلیه خواهد شد.

اشاره رئیس جمهور ایران به نظر می‌رسد به سیاست «فشار حداکثری» از طرف دولت دونالد ترامپ باشد که در پی خروج آمریکا از برجام آغاز شد و تحریم‌های پی‌در‌پی را به دنبال داشت.

این تحریم‌ها تا به آنجا کار را بر تهران سخت کرده است که چند روز پیش، بیژن نامدار زندگه وزیر نفت دولت روحانی، با اعلام این که تحریم‌های جدید ایالات متحده نسبت به دوره قبل تفاوت بسیار و تعیین‌کننده‌ای دار» تاکید کرد که آمریکایی‌ها در شش سال اخیر در زمینه وضع تحریم‌های هوشمند به بلوغ شیطانی رسیده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا