اقتصادی

هشدار درباره اخراج نیروهای بومی قشم: این روند با هر بهانه ای قابل قبول نیست

“حسین هاشمی تختی” نماینده مردم بندرعباس در مجلس می گوید : این قابل قبول نیست که به بهانه نبود تخصص، نیروهای بومی را اخراج کنند، چرا که ما بر این عقیده‌ایم که در هر صورت اولویت با نیروهای بومی است.

آقای هاشمی تختی  با بیان اینکه، آوردن نیرو توسط شرکت‌های مستقر در قشم از بیرون، به بهانه نبود تخصص قابل قبول نیست، گفت: می‌توان با برگزاری دوره‌های آموزشی نیازهای تخصصی را برآورده ساخت.

حسین هاشمی تختی شامگاه دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قشم اظهار داشت: گزارشات مردمی واصله از برخی روستاهای قشم مبنی بر اخراج تعدادی از نیروهای شرکت‌های دولتی و عمومی و به کارگیری افرادی خارج از جزیره به جای آنهاست.

وی ادامه داد: در راستای پیگیری این موضوع با تنی چند از مسوُولان این شرکت‌ها گفت‌وگو کردیم که آنها اعلام داشته‌اند که نیرویی اخراج نشده بلکه برای رفع نیازهای تخصصی در حوزه نیروی انسانی، نفراتی را از خارج از قشم به کار گرفته‌اند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک از این شرکت‌ها بازدید بعمل می‌آوریم، یادآور شد: این قابل قبول نیست که به بهانه نبود تخصص، نیروهای بومی را اخراج کنند، چرا که ما بر این عقیده‌ایم که در هر صورت اولویت با نیروهای بومی است.

هاشمی تختی اضافه کرد: اگر شرکت‌ها برای قانون و جامعه محلی احترام قائل باشند، می‌توانند با برگزاری دوره‌های آموزشی بهترین نیروها را در بین جوانان قشم در اختیار بگیرند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در مجلس قانونی مصوب شده که شرکت‌ها موظفند ۵۰ درصد از نیروهای مورد نیاز خود را از جامعه محلی میزبان بگیرند، اضافه کرد: هر چند این قانون تاثیرات کامل خود را در سال‌های آینده می‌گذارد، اما از هم اکنون شرکت‌هایی که نیازمند نیرو هستند موظف به پیروی از این قانون هستند و مردم هر جا که برخلاف این امر دیدند می‌توانند پیگیری‌های لازم را صورت دهند.

این گفته ها درحالیست که یکی از دغدغه های اهالی جزیره قشم عدم بکارگیری بومی های جزیره در شرکتهای دولتی و غیردولتی میباشد.

به گفته برخی از اهالی جزیره قشم ،با توجه به وجود شرکت های متعدد نفتی و گازی ، شرکت های پرورش میگو ، شرکت های سایت صنعتی جاده شمالی (درگهان _  لافت ) از نیروهای بومی تحصیل کرده و غیره کمتر استفاده میشود ، آن ها می گویند : حتی نگهبان و دربان و کارگر ساده هم از خارج شهرستان هستندوازنیروهای بومی استفاده نمی کنند.

دکمه بازگشت به بالا