تازه‌های سیاسی

هشدار بولتون به سران نظام تهران: در صورت هرگونه تعرض نظامی با واکنشی بی‌رحمانه مواجه خواهید شد

یک سال پس از خروج یک‌جانبه آمریکا از توافق هسته‌ای قدرت‌های جهانی با ایران، تنش میان دو طرف که با بازگشت تحریم‌های تجاری، مالی و نفتی آغاز شد، همچنان رو به افزایش است.

در این ارتباط ،جان بولتون مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هشدار داد “آمریکا قصد جنگ با رژیم ایران را ندارد اما کاملا آماده واکنش نشان دادن به هرگونه حمله ای چه از سوی سپاه پاسداران، نیروهای نظامی متعارف ایران یا گروه های نیابتی (ایران) است.”

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، در بیانیه ای گفته است که آمریکا در واکنش به رفتارهای نگران کننده ایران، در حال استقرار ناوگروه “یواس‌اس آبراهام لینکلن” و شماری بمب افکن در منطقه تحت نظارت “سنتکام” (فرماندهی مرکزی آمریکا) است.

او گفته است، اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن و یگان بمب‌افکن ارتش آمریکا به خاورمیانه حامل این پیام روشن برای رژیم ایران است که در صورت هرگونه تعرض نظامی علیه منافع ایالات متحده و یا متحدان آن، با واکنشی بی‌رحمانه مواجه خواهد شد.

در پیوند با این خبر، یک مقام وزارت دفاع آمریکا در مورد علت این تصمیم به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که “نشانه های روشنی” وجود داشت که ایران و گروه هایی که به نیابت از آن عمل می کنند برای حمله ای احتمالی به نیروهای آمریکایی در منطقه آماده می شدند.

اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به خلیج فارس کمتر از یک ماه پس از آن صورت می‌گیرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در فهرست سازمان تروریستی قرار داد. در مقابل، دولت ایران نیز فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) را سازمانی تروریستی اعلام کرد.

 

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز ۸ آوریل در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گرووهای تروریستی قرار داده است. او در بیانیه اش سپاه را “ابزار اصلی دولت ایران برای هدایت و به‌کارگیری فعالیت‌های تروریستی خود در دنیا” معرفی کرد.

 

 

دکمه بازگشت به بالا