تازه های اجتماعیتازه‌های سیاسی

زلزله سرپل ذهاب؛ ۷۲۹ مصدوم در ایران، ۲ کشته در اقلیم کردستان عراق

در حالیکه پس از گذشت تقریبا یک سال از زلزله غرب کشور، زلزله زدگان بر خلاف وعده های حکومتی همچنان در کانس به سر می برند، عصر یکشنبه، ۴ آذر، زلزله ای شدید، باری دیگر، مناطق غربی ایران از جمله کرمانشاه را لرزاند. بنابر گفته سخنگوی اورژانس ایران، شمار مصدومان این زلزله تا کنون به ۷۲۹ نفر رسیده است؛ که بیشتر آنها، به ترتیب به سه شهر سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصر شیرین تعلق دارند.

اما براساس گزارش‎های که تا کنون منتشر شده، کسی در این زلزله کشته نشده است.

مرکز لرزه نگاری ایران بزرگی این زمین لرزه را ۶.۴ و مرکز آن را هفده کیلومتری سرپل ذهاب و هجده کیلومتری قصرشیرین و عمق آن را هفت کیلومتر اعلام کرده است.

این زمین لرزه در بیشترهای شهرهای استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان، تبریز، ارومیه و قسمت‌های شرقی عراق نیز احساس شده و موجب وحشت ساکنان این مناطق شده است.

بر اساس گزارش تلویزیون کردی «رووداو»، احمد احمد، مدیر بیمارستان شهر کلار در اقلیم کردستان عراق از کشته شدن دو نفر و زخمی شدن ۵۲ تن در پی این زمین لرزه خبر داده است.

پس از زلزله اصلی، چهار پس لرزه در سرپل ذهاب و حوالی قصرشیرین در مرز ایران و عراق رخ داده که بزرگی آنها بین ٥.٢ و ۴ گزارش شده است.

گفتنی است، یکسال پیش نیز در همین زمان و مکان، زلزله شدیدی رخ داد که در پی آن، بیش از ۴۰۰ تن کشته و ۷۰۰۰ نفر هم زخمی شدند.

دکمه بازگشت به بالا