اخبارایران

تجمع اعتراضی کارگران شرکت ‎هپکو.. آیا خط راه آهن شمال-جنوب تخلیه شده است ؟

‏ کارگران شرکت ‎هپکو، چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت برای چهارمین روز متوالی دست به اعتراض زده‌ و برای سومین روز ریل راه‌آهن شمال-جنوب را مسدود کردند .

به گزارش تارنمای شبکه جهانی کلمه ، کارگران شرکت هپکو با برگزاری تجمع اعتراضی  خواستارمشخص شدن وضعیتشان هستند.

به گفته کارگران معترض حقوق و معوقاتشان پرداخت نشده است و در نتیجه، شرایط معیشتی آنان و خانواده‌هایشان روز به روز سخت‌تر می‌شود.

کارگران کارخانه ماشین آلات و راهسازی هپکو در سالهای اخیر بارها نسبت به تعویق در پرداخت حقوق خود اعتراض و تجمع کرده‌اند.

همزمان با این خبر ،خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)  در خبری مدعی شد که کارگران معترض شرکت هپکوی اراک که برای سه روز مسیر راه آهن شمال-جنوب را بسته‌ بودند، “این خط را تخلیه کردند.” خبری که هنوز ازسوی منابع مستقل دیگر تایید نشده است.

شرکت هپکو اراک در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی در اردیبهشت سال ۱۳۸۶ به بخش خصوصی واگذار شد که در سال های اخیر با معضلات کارگری همراه بود.

کارگران کارخانه ماشین آلات و راهسازی هپکو یکی از بزرگترین کارخانه‌های تولید کننده ماشین آلات سنگین و راهسازی بود که از سال ۱۳۵۴ فعالیتش آغاز شد و پس از انقلاب در اختیار دولت قرار گرفت. شرایط معیشتی این کارگران در جریان خصوصی سازی در سال ۱۳۸۶ و به دلیل “سو مدیریت” با مشکل مواجه شد.

کارگران هپکو خواهان بازگشت مالکیت کارخانه به بخش دولتی هستند و استاندار استان مرکزی چندین بار از این خواسته حمایت کرده است.

دکمه بازگشت به بالا