ایران

فاطمه کروبی با انتقاد از عملکرد حسن روحانی: آقای روحانی حتی شفاف‌سازی هم نکرده است.

فاطمه کروبی همسر مهدی کروبی از عملکرد حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، در مورد رهبران جنبش سبز انتقاد کرده است. روز پنجشنبه، ٣٠ فروردین، سایت سحام نیوز نزدیک به مهدی کروبی خبری را در مورد ملاقات تعدادی از نمایندگان دوره‌های قبلی مجلس با فاطمه کروبی و اظهارات خانم کروبی در این دیدار منتشر کرد.
براساس این گزارش، خانم کروبی در سخنانی گفت:”بارها گفته‌ایم که این حصر بدون ضابطه برخلاف نص صریح قانون اساسی و قوانین کشور است و اصرار بر تداوم آن، اصرار بر بی‌قانونی است.
” به گزارش سحام نیوز، فاطمه کروبی در دیدار با نمایندگان ادوار مجلس، حسن روحانی را مورد انتقاد قرار داده و گفت که “نزدیک به شش سال است که آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور در جایگاه رئیس شورای‌عالی امنیت ملی قرار دارند و جای تاسف است که برخلاف سوگندشان هم در دوره اول و هم دوره دوم، قدم موثری در صیانت از حقوق محصورین برنداشتند.”
همسر مهدی کروبی در ادامه افزود: ” باید بگویم دولت برآمده از مردم معترض حتی در شفاف‌سازی این موضوع هم تا کنون اقدام نکرده و خواست مشروع و قانونی مردم و دو خانواده محصور مبنی بر رؤیت مصوبه شورای‌عالی امنیت ملی را برآورده نکرده است.” خانم کروبی در عین حال تاکید کرد که حتی در صورت وجود چنین مصوبه‌ای، حصر افراد براساس مصوبات این شورا به جای حکم قضایی غیرقانونی است.
همسر مهدی کروبی گفت که چندی پیش بعضی از نمایندگان مجلس که عضو کمیته رفع حصر و پیگیر این موضوع هستند به او گفتند که “بر خلاف رؤسای قوای مقننه و قضائیه، بیش از شش ماه است دفتر رئیس جمهور به درخواست ملاقات کمیته رفع حصر حتی پاسخ نداده است.”
سخنان همسر مهدی کروبی در حالی بیان می شود که پیشتر، محمد حسین کروبی پسر مهدی کروبی نیز آقای روحانی را مورد انتقاد قرار داده و گفته بود وی تاکنون در این زمینه اقدام موثری انجام نداده است.

دکمه بازگشت به بالا