اخبار

ارائه پیشنهاد خلع سلاح حزب‌الله لبنان در کنگره آمریکا

دو عضو کنگره ایالات متحده آمریکا پیش‌نویس لایحه‌ای را با هدف خلع سلاح حزب الله لبنان پیشنهاد کردند.
بر اساس گزارش ها این پیش‌نویس لایحه که شامل ۵ بخش است توسط «تام سیوزی» عضو دمکرات و «آدام کینگز» عضو جمهوری خواه کنگره آمریکا و با هدف ایجاد ابزارهایی مؤثر برای خلع سلاح حزب الله لبنان پیشنهاد شده است.
طبق این گزارش پیش نویس لایحه پیشنهاد شده در کنگره آمریکا بررسی و ارزیابی توان نظامی، زرادخانه و راه‌های درآمد نامشروع حزب الله لبنان را شامل می شود.
در این پیش‌نویس از اداره اطلاعات مرکزی آمریکا CIA خواسته شده است تا تحقیقاتی را درباره عملکرد نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در مرز لبنان را آغاز کند.
این پیش‌نویس با توجه به گزارش‌های وزارت خارجه آمریکا و قانون منع تامین مالی حزب الله لبنان تصویب شده، تهیه شده است که این گروه را به عنوان گروهی “تروریستی” معرفی کرده و در این زمینه به دخالت مسلحانه در یمن، عراق و سوریه اشاره کرده است.
در این لایحه همچنین بر ضرورت خلع سلاح و انحلال تمامی گروه‌های شبه‌نظامی لبنانی و غیر لبنانی تاکید کرده‌است.
این لایحه همچنین پیشنهاد می کند تا یک گزارش اطلاعاتی برای بررسی اوضاع حزب الله، تخمین توان نظامی، رزمی، تاکیتکی و زرادخانه موشکی این گروه و عملکرد ماموریت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در مرزهای لبنان، تهیه و به کنگره ارائه شود.
دو عضو کنگره که این پیشنویس را ارائه داده اند همچنین خواستار تهیه گزارشی مفصل درباره راه‌های کسب درآمد حزب الله، بررسی و ارزیابی عملیات فرامرزی شبکه‌های تامین مالی آنان و تعیین میزان تاثیرگذاری این گروه بر منازعات در منطقه خاورمیانه شدند.

دکمه بازگشت به بالا