اهل سنت

یک روحانی اهل سنت: در دفتر نمایندگی ولی فقیه اختلاس صورت گرفته است”

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، نهاد رهبری در امور اهل سنت بارها از ارائه خدماتی برای اهل سنت سخن گفته؛ اما روحانیان اهل سنت بلوچ می گویند: این خدمات در بلوچستان ارائه نشده اند.
یک روحانی اهل سنت که نخواست نامش فاش شود، در این باره گفت: “در جلسه ای که از سوی مسئولان دفتر رهبری در مهرستان برگزار شد، ملا عبدالغنی دهانی اعلام کرد که، از طرف دفتر رهبری در هر مسجد به سه نفر حقوق می دهیم. اما، نه به امام مسجد، نه به موذن و نه هم به خدمتگزار مسجد، هیچ حقوقی پرداخت نمی شود.
وی همچنین گفت: “رئیس فراکسیون نمایندگان اهلسنت در جلسه ختم بخاری گفت بودجه های میلیاردی برای مساجد و مدارس اهل سنت تصویب شده و در حوزه استحفاضی او (تربت جام) پرداخت شدند، اما ما ندیدیم در بلوچستان به کسی داده شوند”
این روحانی بلوچ در ادامه افزود : “یکی از روحانیان فنوج با سعید جلیلی تماس گرفته و از عدم پرداخت معوقات پرسیده، او بعد از بررسی جواب داده که لیست پرداخت به ما ارائه شده و کلیه حقوق ها سر وقت پرداخت شده اند، این نشان می دهد که این وسط اختلاسی صورت گرفته است”
او ادامه داد: خیلی ما را اذیت می کنند کارت هایی برای دریافت بودجه تعیین شده روحانیان اهل سنت به ما داده اند که هر شش ماه کارت ها را عوض میکنند، گاهی بانک پارسیان، گاهی بانک ملی و .. همینطور بیمه را هم عوض می کنند گاهی بیمه آسیا، گاهی بیمه سینا، و گاهی تامین اجتماعی… برای تهیه هر کدامش ما چند صد هزار تومان خرج می کنیم، در نهایت به اندازه ای که خرج می کنیم خدمات به ما ارائه نمی شود و یا پول واریز نمی گردد.”
وی در ادامه تاکید کرد: “بیمه ای که به ما دادند بدترین نوع بیمه است، هر کجا می بریم می گویند فلان خدمات شاملش نمی شوند. در واقع نه تنها خدمات ارائه نمی کند؛ بلکه همین مبلغ کم را هم که می دهند ده برابرش را از ما میگیرند و ما معتقدیم اختلاس بزرگی در این حوزه صورت گرفته است”

دکمه بازگشت به بالا