اخباراهل سنت

ادامه واکنش ها به قتل چهار شهروند بلوچ/اعتراض مولوی کوهی

واکنش ها به قتل چهار شهروند بلوچ توسط نیروی انتظامی دلگان استان سیستان وبلوچستان همچنان ادامه دارد وشخصیت های مذهبی وسیاسی خواهان بررسی این پرونده هستند .

به گزارش تارنمای شبکه جهانی کلمه ، در همین حال ، مولوی فضل الرحمن کوهی امام جمعه پشامگ سرباز در سخنرانی نماز جمعه ۳۱ فروردین ، ضمن محکوم کردن قتل چهار شهروند بلوچ توسط نیروی انتظامی ، اظهار کرد :کسانی که دنبال نانی می گردند توسط نیروی انتظامی به گلوله بسته می شوند.

به گفته وی، اکنون پاسگاه های انتظامی افزایش یافته اما امنیت نه، و چرایی این موضوع باید بررسی شود.

مولوی فضل الرحمن کوهی  با بیان اینکه اینگونه برخورد کردن با ملت خلاف عدالت و نا انصافی است،  اظهار نمود مردم ایران از گرانی و بیکاری رنج می بردند و کسانی که دنبال نانی می گردند توسط نیروی انتظامی به گلوله بسته می شوند.

پیش از این نیز ، جوانان طایفه بامری با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن قتل چهار تن از این افراد این طایفه توسط ماموران پاسگاه دلگان ، از کلیه اقوام بلوچ در خواست کرده اند به این واقعه واکنش  نشان داده و آن را محکوم کنند .

این واکنش ها بعد ازآن صورت می گیرد که پنجشنبه ۲۳ فروردین، ماموران نیروی انتظامی پاسگاه دلگان اقدام به تیراندازی و کشتن چهار تن از افراد طایفه بامری بانام های : یعقوب بامری، مسلم بامری و برادرش حمزه بامری با خواهر زاده سه ساله وی حسنی بامری کردند .

 

دکمه بازگشت به بالا