اهل سنت

ادامه محرومیت زندانی عقیدتی اهل سنت از دریافت خدمات پزشکی

عبدالرحمن سنگانی، زندانی اهل سنت محبوس در زندان رجایی شهر کرج، با وجود عفونت شدید چشم و بی حسی نیمی از بدن، در شرایط جسمانی وخیمی به سر می‌برد و همچنان از دریافت خدمات درمانی محروم است.
بنا به گزارش ها این زندانی عقیدتی اهل سنت که هفته پیش از انتقال او به بیمارستان جلوگیری شد، از ناحیه چشم‌ شدیدا دچار عفونت شده و در معرض کور شدن قرار داشته و در وضعیت بسیار وخیمی به سر می‌برد.
یک منبع مطلع در این باره گفته است: “آقای سنگانی با وجود عفونت شدید چشم و بی حسی نیمی از بدن در شرایط جسمانی وخیمی به سر می‌برد، این منبع افزوده: وی در معرض کور شدن قرار دارد و از دریافت خدمات درمانی همچنان محروم بوده و با این حال هیچ کدام از مسئولین زندان و در راس آن‌ها مدیر زندان غلامرضا ضیایی هیچ اقدامی جهت درمان آقای سنگانی انجام نداده‌اند.
این منبع نزدیک به آقای سنگانی پیش‌تر نیز گفته بود: “عبدالرحمان نیاز فوری به رسیدگی پزشکی دارد ولی توسط شعبه اعزام و مدیریت زندان از اعزام او به مراکز درمانی جلوگیری می‌کند.
این منبع اضافه کرده است که عبدالرحمن سنگانی ﺑﺮ ﺍﺛﺮ ﺗﺼﺎﺩفی ﮐﻪ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺩﺳﺘﮕﯿﺮﯼ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﺭﺥ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺯ ﻧﺎﺣﯿﻪ ﭼﭗ ﺑﺪﻥ ﺩﭼﺎﺭ ﺑﯽ ﺣﺴﯽ ﺷﺪﻩ؛ ﺑﻪ ﻃﻮﺭی که ﮐﻨﺘﺮﻝ ﺳﻤﺖ ﭼﭗ ﺑﺪﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﺮ ﺑﺎﺭ ﺗﻌﺎﺩﻝ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ می‌دهد. وی گفته: ﭼﻨﺪ ﺭﻭﺯ ﭘﯿﺶ آقای سنگانی بر اثر این مشکل تعادلش را از دست داده و روی ﺯﻣﯿﻦ افتاد و این اتفاق باعث شد صورتش ﺑﻪ ﺷﺪﺕ ﺯﺧﻤﯽ شود”.
گفتنی است عبدالرحمن سنگانی زندانی عقیدتی اهل سنت در تاریخ ۳۰ دی ماه ۸۸ در پی احضار به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب بازداشت و به اتهام محاربه از طریق هواداری از آنچه گروه‌های سلفی خوانده شده به اعدام محکوم شد.
وی پیش‌تر در اردیبهشت ماه سال ۸۳ نیز سابقه بازداشت داشته است؛ اما آنزمان با تودیع وثیقه ۵۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

دکمه بازگشت به بالا