اهل سنت

افزایش ۲۰ درصدی عوارض خروج از کشور، اما معافیت برای بسیج!

? شبکه کلمه/ رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ از افزایش ۲۰ درصدی عوارض خروج از کشور در سال آینده خبر داد.

این افزایش عوارض خروج درحالی است که به تازگی رصدخانه مهاجرت ایران اعلام کرد، به دلیل محدودیت‌ها و اختلال‌هایی که در بیش از چهار ماه گذشته در فعالیت اینترنت اعمال شده میل به مهاجرت در میان کسانی که فعالیت‌شان به این ارتباط‌ها وابسته است افزایش یافته است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ همچنین گفت: طبق مصوبه کمیسیون، کلیه رده‌های بسیج مستضعفین (پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج)، پاسگاه‌ها، کلانتری‌ها و موزه‌های دفاع مقدس از پرداخت حق انشعاب برق، گاز، آب و فاضلاب، تلفن، عوارض شهرداری و شمارش‌گرها و کلیه خدمات دولتی و عوارض معاف شدند.

گفتنی است، تحلیلگران امتیازدهی ویژه حکومت به این سازمان شبه نظامی را در راستای تشویق نیروهای بسیج و جلوگیری از ریزش بدنه آن ارزیابی می کنند؛ زیرا در میان اسنادی که از هک خبرگزاری فارس متعلق به سپاه پاسداران، توسط گروه هکری بلک ریوارد به دست آمده، در بخشی از آن قید می شود: بسیج سپاه پاسداران دیگر توان سازماندهی نیروهای خودش برای مقابله با اعتراضات را ندارد.

همچنین غلامعلی حداد عادل خطاب به خامنه‌ای و در پاسخ به اظهارات وی گفته است که تنها یک جمعیت بزرگ می‌تواند این اعتراضات را جمع کند و به نظر وی بسیج ضعیف شده است و دیگر چنین توانی ندارد… فرمانده بسیج از نگاه من باید یک چهره ملی باشد… فرماندهی می‌خواهد که حزب‌اللهی‌ها او را دوست داشته باشند و در دل آنها جای داشته باشد.

در بخش دیگری از این بولتن خبری به وضعیت نیروهای بسیج سپاه پاسداران پرداخته شده و از وجود «شبهات و ابهامات» میان نیروهای «انقلابی» پس از شروع اعتراضات اخیر اشاره شده و آورده شده است که «بسیاری از نیروهای انقلابی کف میدان نیز دچار شبهه و ابهام شده‌اند».

دکمه بازگشت به بالا