سیاسیمقاله

ابوالفضل قدیانی: بیانیه میرحسین نقطه عطفی در جنبش دموکراسی‌خواهی ایران است!

? شبکه کلمه/ “ابوالفضل قدیانی”، فعال سیاسی با انتشار یادداشتی از بیانیه میرحسین موسوی اعلام حمایت و تصریح کرد: شایسته است که جریان اصلاح طلب به میر حسین تآسی کرده و عبور خود را از نظام جمهوری اسلامی اعلام کنند.

? متن کامل یادداشت بدین قرار است:

میر حسین موسوی یکی از رهبران سرفراز جنبش سبز طی بیانیه‌ای شجاعانه عبور کامل خود را از نظام جمهوری اسلامی اعلام کرد .میر حسین در بیانیه خود موضوعات مهمی را عنوان کرده است از جمله « اجرای بدون تنازل قانون اساسی به عنوان شعاری که سیزده سال پیش بدان امید می رفت دیگر کار ساز نیست و باید گامی فراتر از آن گذاشت ».

پس از بر شمردن بحران های مختلف موجود در کشور متذکر شده : «بحران بحران ها ، ساختار تناقض آلود و غیر قابل دوام نظام اساسی کشور است این قدرت غیر پاسخگو و مسئولیت ناپذیر روزگار را بر ما تاریک می سازد و راه را بر بهروزی مردم رنج دیده می بندد».
« ایران و ایرانیان نیازمند و مهیای تحولی بنیادین اند که خطوط اصلیش را جنبش پاک «زن ، زندگی ، آزادی » ترسیم می کند این سه کلمه بذر های آینده روشنند ، آینده‌ای پیراسته از ظلم و فقر و تحقیر و تبعیض». وی حق انقلاب و تغییر نظام را برای مردم به رسمیت شناخته و محرز دانسته‌است .

میرحسین برای عبور از نظام جمهوری اسلامی یک راه کار سه مرحله‌ای پیشنهاد کرده است: «اول بر گزاری همه پرسی آزاد و سالم در مورد ضرورت تغییر با تدوین قانون اساسی جدید
دوم- در صورت پاسخ مثبت مردم تشکیل مجلس مؤسسان مرکب از نمایندگان واقعی ملت از طریق انتخاباتی آزاد و منصفانه
سوم– همه پرسی در باره متن مصوب آن مجلس به منظور استقرار نظامی مبتنی بر حاکمیت قانون و مطابق با موازین حقوق انسانی و برخاسته از اراده مردم».

نکته بسیار مهم دیگری که میر حسین به آن اشاره کرده، این است که: «مأوای اقتدار، مردم‌اند. اقتدار، در سلاح و سرکوب نیست بلکه در همراهی ملّت است. همان ملتی که اگر نگاهش متوجه و علاقمند به نظمی جدید باشد ساختار پیشین بخواهد یا نخواهد فرو می ریزد».

به نظر من به همین دلیل قاطع یعنی پایگاه نداشتن نظام جمهوری اسلامی در میان ملت ، نظام محکوم به فرو پاشی است. این نظام به ریاست علی خامنه‌ای، خود کامه‌ی قدرت‌پرستِ ایران باید فرو بپاشد در غیر این صورت کشور نابود خواهد شد؛ البته بخش مهمی از کشور توسط این نظام و ولی فقیهش از بین رفته و مابقی آن هم نابود خواهد شد .

در هر حال شایسته است که جریان اصلاح طلب به میر حسین تآسی کرده و عبور خود را از نظام جمهوری اسلامی اعلام کنند چون اکثریت قاطع آنان به درستی به این نتیجه رسیده اند که این نظام غیر قابل اصلاح است. این بیانیه نقطه عطفی در جنبش دمکراسی‌خواهی ایران است.

دکمه بازگشت به بالا