اخباراقتصادی

موج جدید افزایش قیمت‌ها؛ چرا مسئولان کاری نمی‌کنند؟

شبکه کلمه /روزنامه اطلاعات با انتشار یادداشتی از موج جدید افزایش قیمت‌ها خبر داد و نوشت:

در هفته‌های اخیر اظهار نظر پراکنده مقام‌های صنفی یا دولتی نشان می‌دهد قیمت برخی کالاها و خدمات عمومی به صورت چراغ خاموش در حال افزایش است.

شکر، برنج، بلیت هواپیما، لوازم خانگی، برخی اقلام دارویی، هزینه‌های خدماتی در برخی دفاتر الکترونیک، گوشت قرمز، روغن موتور، خودرو وغیره تنها بخشی از افزایش قیمت‌های اخیر است؛ با این توضیح که افزایش قیمت ارز و سکه و مسکن به عنوان کالاهای پایه اصولا لحاظ نشده است.

اما با کمال تاسف باید گفت واکنش مسئولان ودستگاه های مسئول به این گرانی‌ها همچون گذشته توجیه گرایانه، انفعالی، تماشاگرانه، غیرموثر، ویترینی و همراه با پاک کردن صورت مسئله بوده و متاسفانه اخیرا پرخاشگرانه هم شده است؛ یعنی برخی مسئولان حتی تحمل پرسش شنیدن برای گرانی‌ها را هم از دست داده‌اند.

بدین ترتیب، مسئولان امر در برابر انتشارخبر هر گرانی صرفا به یک مصاحبه تند و تهدیدآمیز قناعت کرده و بعد روزه سکوت می گیرند و در نهایت بخش خصوصی و بازار بر ماجرا سوار شده و قیمت جدید را برگرده مردم تحمیل می‌کنند.

رفتارشناسی مسئولان و دستگاه‌های عریض و طویل مبارزه یا کنترل گرانی دربرخورد با موج جدید افزایش قیمت‌ها این تردید و سوال جدی را ایجاد می‌کند که ایا واقعا آنها به فکر جیب مردم نیستند؟ آیا نمی‌دانند سفره‌های مردم روز به روز درحال کوچک شدن، دسترسی به اقلام اساسی درحال محدودشدن، استانداردهای زندگی رو به کاهش و اثرات روحی وجسمی رشد مداوم قیمت‌ها و کاهش یا قطع دسترسی به خیلی اقلام بخصوص از سوی نسل جوان و آرزومند، درحال آشکار شدن است؟

دکمه بازگشت به بالا