اخباراهل سنتسیاسی

مهمترین رویدادهای بلوچستان در هفته گذشته

چهارشنبه، ۵ بهمن ۱۴۰۱/ به گزارش شبکه جهانی کلمه، مهمترین رویدادهای بلوچستان در هفته ی گذشته بدین قرار است:

سه مامور نیروی انتظامی با تیراندازی افراد مسلح در بمپور کشته و زخمی شدند.

یک زندانی بلوچ که قرار بود با تودیع قرار وثیقه از زندان ایرانشهر به مرخصی اعزام شود، به طرز مشکوکی در زندان فوت کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان سرباز با همکاری رئیس و معاون پاسگاه انتظامی سه راهی پل سرباز، از سوخت بران بلوچ اخاذی می کنند.

یکی از انتظامات مسجد جامع قاسمی راسک بنام ” دادرحیم رخش” توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

مولانا عبدالحمید در توئیتی ممنوع المنبری مولانا گرگیج را اقدامی غیرقابل درک و بدور از انصاف و موجب نگرانی عموم مردم دانست.

مولانا محمد حسین گرگیج توسط مقامات جمهوری اسلامی طی ملاقات در منزل شخصی او، از «خطابت»، «امامت جمعه» و «فعالیت رسانه‌ای» ممنوع شد.

مدرسین دارالعلوم (مکی) زاهدان، با صدور بیانیه‌ای اعتراض خود را به «ایجاد محدودیت‌های جدید» در حق مولانا محمدحسین گرگیج اعلام کردند.

یکی از مدرسین حوزه علمیه عزیزیه اَنزا بنام “مولوی عبدالملک ملازایی” توسط فرمانده انتظامی شهرستان سرباز احضار و تهدید به پرونده سازی شد.

یک دختر دانشجوی بلوچ بنام “ثَمینه بلیده” که در جریان اعتراضات چابهار توسط نیروهای نظامی بازداشت شده بود، به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

یک شهروند بلوچ بنام “ناصر بلوچ لاشاری” که سه سال پیش توسط نیروهای نظامی مرصاد به قتل رسیده بود، پیگیری خانواده این شهروند بلوچ نتیجه‌ای در پی نداشته و ماموران به منطقه‌ای دیگر منتقل شدند.

نیروهای نظامی با همکاری بنیاد مسکن منازل مسکونی شهروندان بلوچ در منطقه سیاهدک شهرستان زاهدان را تخریب کردند.

بر اثر تصادف سه دستگاه خودروی سوخت بر نیسان با یک دستگاه تریلی در محور نیکشهر به ایرانشهر، سه شهروند کشته و یک تن دیگر زخمی شد.

دکمه بازگشت به بالا