اخباراهل سنت

مولانا عبدالحمید در جمع ده‌ها هزار نفر: آدم‌های هشتاد، نود ساله نمی‌توانند برای جوانان تصمیم بگیرند!

شبکه کلمه/ مولانا عبدالحمید، در تازه‌ترین خطبه‌های نماز جمعه خواستار تغییر قانون اساسی کشور به منظور مطابقت با شرایط زمانه شد.

مولانا عبدالحمید در این باره تصریح کرد: «ما در عصر ارتباطات زندگی می‌کنیم. امروز می‌دانید که همه اخبار دنیا در همین یک لحظه مخابره می‌شود. امروز جوانان انتظار دارند و توقع دارند. این‌ بچه‌ها و زنان، امروزی هستند. باید این شرایط را حکومت‌ها در نظر بگیرند. یک جوان و بچه با سالخورده‌ای که مال هفتاد، هشتاد، نود سال قبل است فرق می‌کند. مردم نود ساله و هشتاد ساله نمی‌توانند برای جوانان تصمیم بگیرند مگر اینکه از انتظارات جوانان اطلاع داشته باشند.»

امام جمعه اهل‌سنت زاهدان افزودند: «در قوانین دنیا هر بیست‌وهفت یا بیست‌وهشت سال تجدیدنظر می‌کنند. نسل جدید، شرایطی جدید و نیازها و احتیاجات متفاوتی دارد. بسیار جای تأسف است که کلیت قانون اساسی ما همان قانونی است که ۴۴ سال پیش تصویب شده است. این قانون باید مطابق با شرایط زمان به‌روز شود. مسئولان امر و تصمیم‌گیرندگان و مجلس باید این شرایط جدید را در نظر بگیرند. کسانی که می‌گویند ما دین اسلام را جاری می‌کنیم، بدانند که اگر شرایط عصر حاضر و نیازهای زمان را در نظر نگیرند، موفق نمی‌شوند. در دین اسلام و قرآن ظرفیت وجود دارد. قرآن و سیره آن‌حضرت به‌روز است و دنیا باید این را در نظر بگیرد.»

مولانا عبدالحمید در سخنرانی دیروز خود به موضوعاتی از جمله اینکه، ممانعت از تحصیل زنان شایسته هیچ نظامی نیست؛ آزادی، برابری و عدالت خواسته‌های ملت هستند؛ عقب‌ماندگی کشور به خاطر جو امنیتی است و در شعارها توهین نکنید نیز اشاره کردند.

دکمه بازگشت به بالا