اخباراقتصادی

انتقاد رسانه های حامی دولت از عملکرد وزیر نفت به دلیل بحران مدیریت انرژی

شبکه کلمه/ برای چندمین روز پیاپی بسیاری از شهرهای ایران علاوه بر مواجه با موج شدید سرما، با کمبود در ارائه گاز و بحران در مدیریت کلان انرژی مواجه هستند، تا آنجا که صدای رسانه‌های حامی دولت ابراهیم رئیسی هم درآمده و از وزیر نفت دولت خواسته است تا «نمک» روی «زخم» مردم نپاشد.

معاون استاندار خراسان جنوبی از قطع گاز در «بخش‌هایی» از شهرهای «بشرویه، طبس، زیرکوه، سربیشه، نهبندان و درمیان» به علت «افت شدید فشار گاز» خبر داده است.

هم اکنون سه استان خراسان شمالی، خراسان جنوبی و رضوی از «یک شبکه مشترک گاز رسانی» استفاده می‌کنند و باوجود اعلام تعطیلی ادارات و مراکز عمومی و همچنین ‎قطع گاز برخی صنایع، هر سه استان با «بحران گازرسانی» به شهروندان رو به رو هستند.

در روزهای گذشته نیز برخی شهرهای استان‌های مرکزی و غربی کشور با مشکل اختلال در گازرسانی یا کاهش شدید فشار آن مواجه بودند.

از سوی دیگر، بحران کمبود گاز موجب شده است تا ادارات، مراکز آموزشی و حتی بخش خصوصی در بسیاری از نقاط کشور به اجبار با تعطیلی مواجه شوند.

شامگاه شنبه بیست و چهارم دی‌ماه ابتدا استانداری تهران خبر از دورکاری دو‌سوم کارکنان و لزوم حضور یک سوم پرسنل در ادارات بدون استفاده از وسایل گرمایشی داد که با واکنش گسترده کاربران در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

در این میان، روزنامه «فرهیختگان» وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی و از رسانه‌های حامی دولت ابراهیم رئیسی، خطاب به جواد اوجی، وزبر نفت جمهوری اسلامی نوشته است: تقدیر از او توسط‌ فرمانده سپاه پاسداران تهران و معاون اول دولت، رفتاری «نسنجیده» در شرایط بحرانی کنونی است که مردم هیچ دستاورد مثبتی از در این روزها ندیده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا