اخباراهل سنتایرانحقوق بشر

یک روحانی اهل سنت کُرد به حبس و خلع لباس محکوم شد

شبکه جهانی کلمه / ماموستا یونس نوخواه، مدرس مدرسه علوم دینی صلاح‌الدین ایوبی پیرانشهر، از سوی دادگاه ویژه روحانیت تبریز مجموعا به ۴ سال و ۶ ماه حبس و خلع لباس دائم روحانیت محکوم شد.

این حکم، روز یکشنبه ۲۵ دی به این روحانی ابلاغ شده است.بر اساس حکم صادره، وی از بابت اتهامات «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی»، «توهین به مقدسات» و «توهین بە بنیانگذار جمهوری اسلامی» به تریتب به تحمل ۷ ماه و ۲۵ روز حبس تعزیری، ۳۶ ماه حبس تعزیری و ۱۵ ماه حبس تعزیری محکوم شده است. وی همچنین به خلع لباس روحانیت بە صورت دائم محکوم شده است.

همچنین بر اساس دادنامە صادرە، دادگاه با استناد به مواد ۴۶، ۵۲، ۵۳ و ۵۴ از قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲ و ماده ۷ از قانون کاهش مجازات حبس تعزیری مصوب سال ۱۳۹۹، ۶ ماه از مجازات تعیین شده از ۳۶ ماه حبس تعزیری را به مدت چهار سال تعلیق کرده است.

ماموستا یونس نوخواه، مدرس مدرسه علوم دینی صلاح‌الدین ایوبی پیرانشهر، در تاریخ ۱۶ تیر سال‌ جاری توسط نیروهای امنیتی در شهر پیرانشهر بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل شد.

این مدرس دینی در تاریخ ۱ مرداد با پایان دوران بازجویی از بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه به زندان این شهر منتقل شد. در تاریخ ۲۱ تیر جمعی از روحانیون شهرستان پیرانشهر استان آذربایجان‌غربی در مقابل دفتر مرکز بزرگ اسلامی این شهر تجمع کرده و خواستار آزادی فوری وی شدند.

ایشان در تاریخ ۳ مرداد با قرار وثیقه به صورت موقت از زندان مرکزی ارومیه آزاد شد.

 

دکمه بازگشت به بالا