اخباراقتصادی

قطعی و کمبود شدید گاز؛ تربت جام در پنجمین روز قطعی گاز!

شبکه کلمه / قطعی و کمبود شدید گاز در خراسان رضوی شرایطی شبیه به روزهای جنگ ایران و عراق به وجود آورده است. در این میان تربت جام وضعیت بغرنج‌تری را تجربه می‌کند.

تربت جام که در شرقی‌ترین نقطه ایران قرار دارد، مانند بسیاری از شهرهای مرزی دیگر، همواره از نگاه توسعه‌ مرکزمحوری پنهان مانده و این شرایط بحرانی، اتفاق جدیدی برای اهالی آن محسوب نمی شود؛ اما با پایین‌آمدن دما تا منفی ۱۵ درجه، و قطع گاز ۱۶ هزار مشترک، شهروندان صبرشان لبریز شده و با تجمع اعتراضی در مقابل هلال احمر و فرمانداری آتش برافروختند و شعار بی‌شرف‌بی‌شرف سر دادند.

امروز همچنین ویدئوی دیگر از تربت جام به دست تلوزیون کلمه رسیده است که ازدحام و هجوم مردم را در این شهر برای ورود به ساختمان هلال احمر نشان می دهد. شهروندان قصد دارند چراغ نفتی و وسایل گرمایشی دریافت کنند.

مصطفی اعتمادی، یک فعال اجتماعی تربت جامی در گفتگو با تجارت نیوز می گوید: ما خواهان اتصال کامل گاز شهری و برق هستیم. همین حالا که گفتگو می‌کنیم، برق تربت جام قطع است. در چنین شرایطی هیتر برقی چه دردی را دوا می‌کند؟

او ادامه می دهد: البته وزیر نفت وعده داد تا سال آینده گازرسانی به شهرستان انجام شود، اما گوش مردم از این وعده‌ها پر است.

نماینده تربت‌جام نیز در واکنش به پروژه خط انتقال گاز نوشته است: به عرض می رساند این تصمیمات برای آینده است و مردم الان نیازمند گرما و روشن شدن شعله گاز هستند، لذا باید سریعا از استانهای مجاور گاز تزریق گردد و الا گاز کل تربت جام و تایباد قطع خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا