اخباراقتصادی

نماینده چابهار: افزایش بودجه صدا و سیما باید صرف مناطق محروم شود

شبکه کلمه/ معین الدین سعیدی، نماینده چابهار در مجلس در واکنش به افزایش بودجه صدا وسیما در لایحه بودجه ۱۴۰۲ آنرا «افزایش غیرقابل قبولی» دانسته است.

او می‌گوید: «معتقدم این افزایش بودجه‌ای که برای صداوسیما در نظر گرفتند باید صرف ایجاد زیر ساخت‌های توسعه انسانی در مناطق محروم خصوصا سیستان و بلوچستان شود.»
رقمِ حدودی هشت هزار میلیاردی برای سازمان صداوسیما در لایحه بودجه ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که سهمِ این سازمان بیش از ۴۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

این نماینده مجلس افزوده در شرایطی که با محدودیت بودجه مواجه هستیم، «علی القاعده باید نهادهایی که تاکنون درباره عملکرد خودشان پاسخگو نبودند، شفافیت مالی و کارکردشان مشخص نیست، تحت ریاضت اقتصادی قرار می گرفتند.»

نماینده چابهار درباره اصلاح ساختار بودجه هم گفته: «واقعیت امر این است که بحث اصلاح ساختار بودجه که دولت روی آن تاکید داشت، صرفاً یک حرف و شعار بوده و عملا هیچ اعتقادی به موازین اصلاح ساختار بودجه وجود ندارد.»

سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران سازمانی رسانه‌ای است که تنها متولی قانونی پخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی در جمهوری اسلامی ایران است. بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، رئیس صدا و سیما را رهبر جمهوری اسلامی انتخاب می‌کند.

دکمه بازگشت به بالا