اخباراهل سنتایران

مدرسین دارالعلوم خلیل آباد خواف نظریات لاریجانی را محکوم کرد

به گزارش شبکه جهانی کلمه / امام‌جمعه، مدیر و مدرسین حوزه علمیه دارالعلوم اسلامی خلیل‌آباد خواف در حمایت از مواضع دلسوزانه شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید (حفظه‌الله) و پاسخ به اظهارات مذبوحانه جواد لاریجانی درمانده نسبت به ایشان و مسجد مکی زاهدان بیانیه ای صادر کرد.

در بخشی از این بیانیه به آیه ۱۱۸ آل عمران اشاره شده که عداوت و بغض یهود نسبت به مسلمانان اشاره دارد که آن کینه قلبی آنان به مراتب بدتر و سخت از آنچه به زبان گفته اند، است. دقیقا این بیانیه، کینه قلبی لاریجانی را نسبت به مولانا عبدالحمید و دیگر علمای اهل سنت نشان می دهد که افراد کینه توز و عقده ای نسبت به اهل سنت چنین دیدگاهی دارند.

نسخه ای از این بیانیه که در اختیار شبکه جهانی کلمه قرار گرفته به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«لَمَسْجِدٌ أُسِّسَ عَلَى التَّقْوَى مِنْ أَوَّلِ يَوْمٍ أَحَقُّ أَنْ تَقُومَ فِيهِ، فِيهِ رِجَالٌ يُحِبُّونَ أَنْ يَتَطَهَّرُوا وَاللَّهُ يُحِبُّ الْمُطَّهِّرِينَ»
توبه ۱۰۸

اظهارات مذبوحانه و ناشی از یاس و درماندگی برخی افراد فرصت طلب درباره مسجد مکی زاهدان و شخصیت محبوب ملت شریف ایران حضرت شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید (حفظه الله) عمق پلیدی این تفکر را به نمایش گذاشت.
«قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاءُ مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِي صُدُورُهُمْ أَكْبَرُ» آل عمران ۱۱۸

چند دهه است این ملت و این مرز و بوم، تحت ســـلطه و اسیر دست این تفکر اختاپوسی است. اکنون که نقشه‌های استعماری اینان بر ملت شریف ایران از شیعه و سنی و کرد و بلوچ و فارس و ترک و ترکمن و غیره کشف شده و آفتاب دولت اینان رو به زوال است، طبیعی است که این اجنبی‌ها از فرط عصبانیت از دست ملت ایران نتوانند زبان خود را کنترل نمایند و ناخواسته بغض تاریخی‌شان را نسبت به مصلحان و عارفان شب زنده‌داری چون حضرت شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید (حفظه الله) و نفرت ریشه‌دار خود از مکان مقدسی همچون خانه خدا مسجد مکی زاهدان را از دل بیرون بریزند و فضای سراسر مهر و محبت و برادری این روزهای ایران عزیز را متعفن نمایند.
هدف چنین نقشه‌های شومی بر ملت فهیم ایران پیشاپیش آشکار است.
شما که دهه‌هاست نام و نان این ملت مظلوم را مصادره کرده‌اید، چنین روزی را پیش‌بینی نکرده بودید و گمان نمی کردید در مقابل فهم ملت ایران این‌چنین درمانده و دست‌خالی بمانید.
در طول چهار ماه گذشته برای منحرف کردن ذهن ایرانیان از خواسته‌های قانونی و بحق‌شان به اشکال مختلف در آتش فتنه دمیدید ولی عاقبت در مقابل تیزهوشی این ملت کم آوردید.
اینجانبان امام جمعه، مدیریت و مدرسین حوزه علمیه دارالعلوم اسلامی خلیل آباد خواف ضمن محکوم نمودن این اظهارات فرمایشی، حمایت قاطع خود را از مطالبات و خواسته‌های به‌حق ملت بزرگ ایران و موضع‌گیری‌ها و نصایح دلسوزانه حضرت شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید(حفظه الله) اعلان نموده، رشد و تــعالی فکری و نقشه‌شناسی ملت بزرگ ایران را به پیشگاه باعظمت این ملت تبریک گفته، چنانکه مقدماتش پیداست، آینده‌ای درخشان برای ملت عزیز ایران آرزو داریم.

امام‌جمعه، مدیر و مدرسین حوزه علمیه دارالعلوم اسلامی خلیل آباد خواف

۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۱

دکمه بازگشت به بالا