اخبارحقوق بشرسیاسی

مردم همچنان مقابل زندان رجایی‌شهر کرج هستند

به گزارش شبکه کلمه، پس از انتشار اخبار انتقال محمد قبادلو و محمد بروغنی به زندان انفرادی و نگرانی از اعدام قریب‌الوقوع آنها، جمعی ازمردم معترض، صبح امروز ( دوشنبه) نیز در مقابل زندان رجایی شهر کرج تجمع کردند.

محمد بروغنی که تنها ۱۹ سال دارد در کنار محمدقبادلو که ۲۲ ساله‌است در پی دادگاه‌های غیرمنصفانه در جریان خیزش سراسری ۱۴۰۱ به اعدام محکوم شده‌اند.

این خبر در حالیست که یکشنبه شب جمعی از مردم و خانواده محمد قبادلو و محمد بروغنی معترضان محکوم به اعدام، مقابل این زندان تجمع نمودند.

در این راستا، مادر محمد قبادلو در این تجمع گفت: «بچه من مریض است، پرونده پزشکی دارد، ولی اینها نمی‌خواهند قبول کنند.»

مادر محمد قبادلو، که ساعاتی پس از نیمه شب یکشنبه در این جمع شرکت کرده بود، با فریاد به رویه رسیدگی به پرونده اعتراض کرد و گفت: «آن قاضی که در دادگاه رای داد؛ دکتر قوه قضاییه که در دادگاه گفت بچه تو از ماهیت کارش آگاه است؛ به وجدان خودشان سربزنند. بچه من مریض است؛ پرونده پزشکی دارد؛ ولی اینها نمی‌خواهند قبول کنند.

از دیگر سو، امیر رئیسیان وکیل محمد قبادلو اعلام کرد «اعاده دادرسی ثبت شده و بر اساس قانون به محض دریافت این درخواست، دیوان عالی کشور باید دستور توقف اجرای حکم اعدام را صادر کند.»
او رونوشتی هم از گواهی ثبت اعاده دادرسی را در توییتر منتشر کرده است. قوه قضائیه خبری در این باره منتشر نکرده است.

لازم به اشاره است که در پی اعلام خبر انتقال این دو زندانی به سلول انفرادی، عده‌ای از کاربران شبکه‌های اجتماعی با فراخوان برای حضور در برابر زندان رجایی‌شهر تلاش کردند مانع اعدام آنها شوند.

دکمه بازگشت به بالا