اخباراقتصادی

مردم سیستان و بلوچستان سه ساعت در صف نان می‌ایستند و صف سوخت هم به سه کیلومتر می‌رسد!

شبکه کلمه/ یک نماینده از استان سیستان و بلوچستان در مجلس با انتقاد از کمبود نان و بنزین گفت که صف‌های طولانی پمپ بنزین و نانوایی «امان مردم را بریده است».

به گزارش خبرگزاری ایسنا، عبدالناصر درخشان، نماینده ایرانشهر، با تایید تشدید کمبود نان و بنزین در شهرهای مختلف این استان طی روزهای گذشته از «بی‌توجهی مسئولان نسبت به هدررفت وقت مردم استان در صف‌های طویل نان و بنزین» انتقاد کرد.
او گفت: «در سیستان و بلوچستان که به خودی خود استانی محروم است، صف‌های طولانی گاز، نفت، بنزین کافی نبود که صف‌های نان هم به آن افزوده شده است؟»

پیش از این اسماعیل حسین‌زهی، نماینده خاش نیز روز یک‌شنبه، ۱۱ دی، گفته بود که مردم سیستان و بلوچستان سه ساعت در صف نان می‌ایستند و صف سوخت هم به سه کیلومتر می‌رسد.

در واکنش به انتقادها از کمبود نان در سیستان و بلوچستان، مدیرکل غله این استان روز پنج‌شنبه موضوع «کمبود آرد» را رد کرد و ایجاد صف‌های طولانی برای خرید نان را تنها محدود به روزهای پایانی هفته دانست و گفت که در این روزها مردم به دلیل نگرانی از برگزاری نماز اعتراضی در روز جمعه، نان بیشتری می‌خرند تا در صورت بروز هرگونه اتفاقی نان آنها تامین باشد.

این اظهارات در حالی مطرح‌ می‌شود که شهروندان و فعالان بلوچ، همچنین کاربران شبکه‌های اجتماعی، کمبودهای ایجادشده در استان طی روزهای گذشته را سیستماتیک و با هدف افزایش فشار بر مردم استان، به دلیل اعتراضات هفتگی پس از نماز جمعه در ماه‌های گذشته عنوان کرده‌اند.

به گفته این فعالان، فشارها پس از انتصاب محمد کرمی از فرماندهان ارشد قرارگاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان استاندار سیستان‌ و بلوچستان‌ در دو هفته گذشته افزایش یافته است.

در همین راستا دستگیری گسترده شهروندان در زاهدان به عنوان مرکز اصلی تجمعات اعتراضی در استان از روز ۱۲ آذر آغاز شده و شمار بازداشت‌شدگان در سه روز به دست‌کم صد نفر رسیده است.

دکمه بازگشت به بالا