اخباراقتصادی

از صف های طولانی تا کمبود نان در زاهدان

به گزارش شبکه کلمه، روزنامه همشهری چاپ تهران با اشاره به ادامه بحران نان در زاهدان، اعلام کرد که هم‌اکنون خرید نان خانوار حتی تا نصف روز زمان می‌برد.

این روزنامه امروز به‌نقل از یک شهروند زاهدانی نوشته است که مسئولان فرمانداری و شورای شهر و تعزیرات و اتحادیه نانوایان هرکدام دلیل جداگانه‌ای برای کمبود نان در زهدان عنوان کرده‌اند، از کاهش سهمیه آرد استان تا این‌که «برخی می‌گویند نان‌خور زاهدان زیاد است»، اما «سؤال این است که چرا قبلاً این مشکلات نبود؟»

این گزارش در حالیست که چند روز پیش، شبکه کلمه به نقل ازاسماعیل حسین زهی، نماینده خاش در مجلس نوشت: «مردم استان سیستان و بلوچستان سه ساعت در صف نان می‌ایستند و صف سوخت هم به سه کیلومتر می‌رسد.»

وی در مجلس با بیان این مطلب که «مردم در صف‌های نان چیزی حدود سه ساعت می ایستند و صف سوخت به ۳ کیلومتر می‌رسد» خواستار توجه ویژه‌ سران قوا به استان سیستان و بلوچستان شد.

نماینده خاش در ادامه به برخی دیگر از مشکلات استان محروم سیستان و بلوچستان اشاره کرد و تصریح نمود: با توجه به سرشماری سال ۹۵ و جمعیت شناور استان سیستان و بلوچستان، سهمیه آرد استان سیستان و بلوچستان بسیار کم است و باید بازنگری شود. همچنین با توجه به نیاز مردم به نفت سفید و گذشت دو ماه از فصل سرما هیچ‌گونه سوختی به شهروندان این منطقه داده نشده و باید وزیر نفت پیگیری کند. باید سهمیه آرد بیشتری به استان سیستان و بلوچستان اختصاص پیدا کند چون مردم در این استان نه برنجی و نه قوت غالب دیگری دارند.

دکمه بازگشت به بالا