اخباراهل سنتایران

اعتراضات شهروندان اهل سنت بلوچ در چندین شهر بلوچستان

شبکه جهانی کلمه / شهروندان اهل سنت در شهرهای زاهدان، خاش و راسک ،طبق روال هفتگی پس از نماز جمعه دست به تظاهرات علیه رژیم ولایت فقیه زدند.

مولانا عبدالحمید امام جمعه زاهدان در خطبه های نماز جمعه این هفته به حقوق بشر و سایر ادیان اشاره کرده و خواستار آزادی زندانیان زن، کودک و زندانیان سیاسی شدند و گفتند که در اسلام بجز موارد استثنا جای زن زندان نیست و اگر اختیار در دست من باشد همین امروز همه زندانیان سیاسی و زنان و کودکان را آزاد می کنم.

شهروندان اهل سنت در شهر زاهدان پس از اقامه نماز جمعه به امامت شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید بار دیگر به خیابان آمده و علیه حاکمیت شعار اعتراضی سر دادند. آنها با شعارهای اعتراضی خود خواستار آزادی زنان، زندانیان سیاسی و آزادی علمای اهل سنت خراسان و مولانا کوهی شدند.

مردم شهر زاهدان با حمل پلاکاردهایی از شعیب میربلوچ زندانی که به احکام سنگین قضایی علیه او صادر شده نیز معترض بودند و خواستار اجرای عدالت و قصاص برای قاتلان و عاملان جمعه خونین زاهدان نیز شدند. پلاکاردهای از اهل سنت خراسان جنوبی که در مصلی زاهدان نیز حضور داشتند حمایت خود از شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید را اعلام کردند.

شعار هایی از جمله بسیجی سپاهی دشمن ما شعایی امروز در جمع معترضان زاهدان به گوش می رسید

در کنار شهروندان مرد، زنان نیز به تظاهرات علیه حاکمیت پرداخته و حضور گسترده و پرشور خود را در این اعتراضات نشان دادند.

نمایی از اعتراضات خاش

دکمه بازگشت به بالا