اخبارایرانحقوق بشر

شهلا جهانبین در فرودگاه مهرآباد بازداشت شد

به گزارش شبکه جهانی کلمه، شهلا جهان‌بین همسر عباس واحدیان زندانی سیاسی، توسط وزارت اطلاعات در فرودگاه مهرآباد تهران دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

خانم جهان‌بین، یکی از اعضای بیانیه ۱۴ بانوان و همسر مبارز سیاسی عباس واحدیان شاهرودی روز دوشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱، در حالیکه از ملاقات با همسرش که در زندان وکیل‌آباد مشهد محبوس است، به تهران باز می‌گشت، در فرودگاه مهرآباد تهران در ساعت حدودا ۱۲ شب، توسط وزارت اطلاعات بازداشت و به مکان نامعلومی منقل شده است. وی تاکنون تماسی با خانواده خود نداشته و این امر موجب افزایش نگرانی آنها شده است. شهلا جهانبین از بیماریهای متعددی از جمله آسیب دیدگی نخاعی رنج میبرد و هم اکنون نیز از دسترسی به دارو محروم مانده است.

شهلا جهانبین از امضا کنندگان بیانیه استعفای علی خامنه ای، در تاریخ ۲۴ آبان ماه ۱۳۹۹، پس از مراجعه به شعبه اجرای احکام کیفری دادسرای زندان اوین بازداشت و برای تحمل حبس خود به بند زنان زندان اوین منتقل شد و در تاریخ ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۰، پس از سپری کردن بخشی از حبس تعزیری خود از زندان اوین آزاد شد ولی در ساعت ۱ عصر تاریخ ۱۷ فرودین ماه ۱۴۰۱، پس از مراجعه ماموران امنیتی به منزل پدری سهلا جهانبین واقع در شهرک اکباتان تهران این فعال مدنی با این عنوان (آزادی وی به اشتباه صورت گرفته) بازداشت و به زندان اوین‌ منتقل شد اما در تاریخ ۱۸ فرودین ماه ۱۴۰۱، پس از تعلیق ۵ ساله برای اجرای مابقی حبس تعزیری باقی مانده این فعال مدنی در نهایت شهلا جهانبین از زندان اوین آزاد شده بود.‌

دکمه بازگشت به بالا