اخبارسیاسی

ادعای حسین اشتری: نیروهای انتظامی همچنان “مظلومانه و با خویشتنداری ایستادگی” می‌کنند!

شبکه کلمه/ درحالی که جنبش انقلابی در ایران ۸۴‌مین روز خود را پشت سر می‌گذارد، تهدیدهای سریالی معترضان از سوی فرمانده‌هان ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ادامه دارد.

در تازه‌ترین مورد، حسین اشتری فرمانده کل انتظامی ایران در هنگام سخنرانی برای دانشجویان دانشکده افسری با تاکید بر اینکه نیروهای انتظامی بیش از ۷۰ روز است در “اقصی نقاط کشور حضور مقتدرانه” دارند تهدید کرد: «پلیس با کسانی که امنیت مردم را هدف قرار داده‌اند قاطعانه برخورد خواهد کرد و دیگر خویشتنداری نخواهند کرد.»

حدود یک ماه پیش هم حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران در شیراز به معترضان گفته بود: «امروز آخرین روز شرارت شما بود».

فرمانده کل انتظامی ایران با تاکید بر اینکه نیروهای انتظامی همچنان “مظلومانه و با خویشتنداری ایستادگی” می‌کنند گفت: «امنیت مردم خط قرمز پلیس است و هرگز اجازه نمی‌دهیم عده‌ای آشوب‌گر به امنیت و آرامش مردم خدشه‌ای وارد کنند.»

فرمانده نیروی انتظامی در حالی از “خویشتن‌داری و مظلومیت” نیروهایش سخن می‌گوید که تا کنون صدها فیلم و عکس از برخورد وحشیانه و خشن این نیروها در مقابل معترضان غیرمسلح منتشر شده است.

سه روز پیش نیز در نخستین روز از اعتصابات سراسری که بر اساس ویدیوهای منتشرشده با تعطیلی‌ بازارها در ده‌ها شهر همراه بود، سپاه پاسداران با صدور بیانیه‌ای معترضان را به برخورد “قاطعانه و مقتدرانه” از سوی نیروهای امنیتی، اطلاعاتی، انتظامی و بسیجی تهدید کرد.

جمهوری اسلامی معترضان را “اشرار”، “اغتشاشگر” و “اراذل و اوباش” می‌نامد که از سوی “دشمن” و کشورهای غربی هدایت می‌شوند.

گفتنی است، در بلوتن سری خبرگزاری فارس نقل قول‌هایی از رهبر جمهوری اسلامی آمده که نشان از نگرانی او از ناکارآمدی دستگاه سرکوب دارد. غلامعلی حداد عادل، پدر همسر مجتبی خامنه‌ای به خامنه‌ای گفته تنها یک جمعیت بزرگ می‌تواند اعتراض‌ها را جمع کند و به نظر او، بسیج ضعیف شده و توانش را ندارد.

دکمه بازگشت به بالا