اخباراهل سنت

بیانیه مشترک علمای شهرستان‌های ایرانشهر، بمپور، دلگان، لاشار، فنوج و مناطق بزمان در حمایت از خیزش انقلابی مردم ایران و مولانا عبدالحمید

شبکه کلمه/ جمعی از علمای شهرستان‌های ایرانشهر، بمپور، دلگان، لاشار، فنوج و مناطق بزمان و جلگه، دیروز چهارشنبه (۱۶ آذر ۱۴۰۱) با انتشار بیانیه‌ای ، ازمطالبات مردم و خیزش ایرانیان اعلام حمایت کردند.

در این نشست در مسجد جامع “الحسنین” ایرانشهر برگزار شد، ابتدا مولانا عبدالصمد کریم‌زایی (امام‌جمعه مسجد الزهراء ایرانشهر)، مولانا عبدالصمد دامنی (مدیر دارالعلوم حقانیه ایرانشهر) و مولانا ظفراحمد دیدگاه (مدیر مکتب خدیجةالکبری بخش دامن ایرانشهر) سخنرانی کردند.

در بیانیه مذکور از مولانا عبدالحمید به‌عنوان «خط قرمز جامعه اهل‌سنت» و «شاخص‌ترین چهره فراملی و مذهبی» یاد کرده و «حمایت کامل، قاطع و همه‌جانبه» خودشان را «از مواضع درست و مطالبات بحق و حکیمانه ایشان» اعلام کردند و نسبت به هرگونه «توهین، تهدید و اسائه ادب نسبت به ایشان» هشدار دادند.

در بیانیه مذکور ضمن محکومیت «جنایات جمعه‌های خونین ۸ مهر زاهدان، ۱۳ آبان خاش و کشتارهای اخیر مردم مظلوم کردستانات و سایر شهرهای کشور»، بر لزوم «شناسایی و برخورد قانونی با آمران و عاملان این جنایات» تاکید شده است.

دکمه بازگشت به بالا