اخبارحقوق بشر

نخبه‌های زندانی دانشگاه شریف: از دانشگاه تا خیابان دست در دست هم می‌ایستیم

شبکه کلمه/ امیرحسین مرادی و علی یونسی، دانشجویان نخبه و زندانی دانشگاه صنعتی شریف، در پیامی به مناسبت روز دانشجو، نوشته‌اند خود را در کنار دانشجویان معترضی می‌بیینند که «دوشادوش مردم ایستاده‌اند تا آخرین سطرهای تاریک‌ترین صفحه از تاریخ ایران را بنویسند وطرحی نو دراندازند.»

این دو دانشجوی زندانی که در فروردین سال ۹۹ بازداشت شدند، در این پیام که در حساب توئیتری کارزار آزادی آنها منتشر شده، تاکید کرده‌اند که اخبار جنبش انقلابی جاری در کشور را مستمرا از پشت میله‌های زندان پیگیری می‌کنند.

آنها در پیام خود نوشته اند: «ما شراره های خورشید آزادی را که در دل تاریک ترین شب وطن عزیزمان طلوع کرده است را از پشت دیوارهای سنگی زندان اوین می بینیم. شراره‌های سرخ به رنگ خون بهترین فرزندان این سرزمین. در کنار هم از زندان تا دانشگاه و از دانشگاه تا خیابان دست در دست هم می‌ایستیم.»

علی یونسی، برنده مدال طلای المپیاد جهانی نجوم در ۲۲ فروردین ماه سال ۱۳۹۹ پس از ضرب‌وشتم شدید بوسیله ماموران امنیتی بازداشت شد. امیرحسین مرادی، دانشجوی فیزیک و برنده مدال نقره المپیاد نجوم کشوری نیز در همان روز توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و روانه بند امنیتی ۲۰۹ زندان اوین شد. شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی علی مظلوم بعد از گذشت بیش از هفتصد روز از بازداشت این دو دانشجوی زندانی آنها را به اتهام «تخریب، اجتماع و تبانی علیه نظام و تبلیغ علیه نظام» به ۱۶ سال زندان محکوم کرد.

دکمه بازگشت به بالا