اخبارسیاسیورزشی

افشای مبلغ قرارداد کی‌روش؛ او بیشتر از سرمربی نایب قهرمان جهان دستمزد گرفته است!

شبکه کلمه/ طبق اعلام یک روزنامه عربستانی، مبلغ قرارداد کارلوس کی روش پرتغالی با تیم فوتبال ایران ۵۸۰ هزار یورو است. البته قرارداد کی روش با ایران سه ماهه و تا پایان جام جهانی قطر بسته شده بود. سرمربی ایران با احتساب همین قرارداد، در رده بیست و سوم مربیان جام جهانی قرار گرفته است. قرارداد سالانه کی روش از مربیان کرواسی، لهستان، کانادا، ولز، غنا، سنگال، کاستاریکا، کامرون و تونس بیشتر است.

بازگشت پرحاشیه‌ی کی روش بر روی نیمکت تیم فوتبال ایران مدت کوتاهی پیش از آغاز جام جهانی در شرایطی محقق شد که او محصول کار اسکوچیچ را درو می کرد.

حتی “خبر آنلاین” این تیتر را برای گزارش خود در مورد بازگشت این مربی پرتقالی انتخاب کرد: بازگشت کی‌روش؛ جلوگیری از فاجعه یا نامردی در حق اسکوچیچ؟!

حتی افرادی چون خداداد عزیزی، بازیکن پیشین تیم فوتبال ایران و محمد مایلی کهن، سرمربی پیشتین تیم فوتبال ایران نیز به صف منتقدان بازگشت کی روش پیوستند و آقای عزیز گفت: خاک بر سر فوتبال ما!

بعدها حتی فردی مانند جواد خیابانی در تحلیل نتایج کی روش در جام جهانی قطر، با مرور نتایج سال های قبل تیم ملی در جام ملت های آسیا و مقایسه آن با عملکرد کی روش گفت: پس چه فرقی کرد؟ ما با مربی های ایرانی همان نتیجه ای را گرفتیم که کی روش با تیم ملی گرفت. او این همه پول از این سرزمین گرفت که تیم را به فینال آسیا و مرحله حذفی جام جهانی ببرد.

اما بازگشت غیر ضروری کی روش به فوتبال ایران نه علت فنی بلکه علت سیاسی داشت؛ زیرا حالا مشخص شده که بازگشت این مربی بی‌دست‌آورد در جام جهانی، با تصمیم نهادهای امنیتی بی ارتباط نبوده است؛ زیرا شبکه CNN در گزارشی از دیدار او با ماموران سپاه پاسداران پیش از بازی با ولز پرده برداشت.

دکمه بازگشت به بالا