اخبارسیاسی

اعلام حمایت ائتلاف دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر از فراخوان برای اعتصاب سراسری در روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذر

شبکه کلمه/ ائتلاف دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) با انتشار بیانیه ای ضمن اعلام حمایت از اعتصابات سراسری، اعلام کرد: ائتلاف دانشجویان پلی‌تکنیک نیز، مانند هم‌وطنان عزیز در سراسر کشور در روز های ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذر فراخوان اعتصاب کامل دانشگاه را می‌دهد.

 متن کامل این بیانیه بدین قرار است:

به نام زن، زندگی و آزادی

در چند روز اخیر شواهد گسترده حاکی از آن بوده که هیچ تغییر رویه و رویکردی، در مسئولین دانشگاهی و حکومتی صورت نگرفته است. کماکان در بر همان پاشنه سرکوب و ارعاب همه جانبه می چرخد.

ریاست دانشگاه پلی تکنیک با وقاحت تمام دانشجویان را تهدید می‌کند که درصورت ادامه اعتراضات به حقشان، حضور نیروهای امنیتی در دانشگاه را افزایش خواهد داد. او از آسیب موهوم و نامشخص یکی از دانشجویان به یکی از کارمندان انتظامات حرف می زند اما کماکان ضرب و شتم، پرتاب گاز اشک آور به داخل خوابگاه و تیر اندازی به دانشجویان حاضر در خوابگاه و به تبع آن آسیب دیدگی جدی چشم یکی در اثر این حملات را تکذیب می کند. هنوز کمیته سرکوب(انضباطی) سخت مشغول صدور احکام سنگین برای دانشجویان است و هنوز انبوه دانشجویان ممنوع الورودی پشت درب‌های دانشگاه از حق طبیعی‌شان منع شده‌اند.

در اسناد منتشر شده از خبرگزاری ضد مردمی فارس، عیان شده که ۵۱۰۰ دانشجو در سراسر کشور به کمیته انضباطی فراخوانده شده اند و مقامات تاکید بر برخورد سخت با دانشجویان داشته‌اند.

از حکومت جمهوری اسلامی چیزی جز این انتظار نمی رفت اما مسئولین دانشگاه که در هر سخنرانی، صحبت از وظیفه خود برای پاسداری از دانشگاه و دانشجو می کردند امروز مشخص کرده‌اند که به صورت کامل دانشگاه را به نیروهای امنیتی تقدیم کرده و از هیچ اقدامی برای جلب نظر مقامات امنیتی فروگذار نکرده اند. از زمان افتتاح اولین دانشگاه در کشور ما، هیچ زمانی به اندازه حال، دانشگاه به این حد وابسته و تحت امر نیروهای امنیتی و حکومتی عمل نکرده است. ننگ این اقدامات، مانند حوادث خونین ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ و ۱۸ تیر ۱۳۷۸، تا ابد دامان مقصرین این امر را می گیرد.

شیوه نامه جدید کمیته سرکوب نیز با تغییر بندهای پیشین خود دانشگاه را مانند پادگان تعبیر کرده و عملا دانشجویان را برده می پندارد و تلاش کرده تا آزادی عمل آنان را لکه دار کند. آن‌ها در اقدامی که فقط از بی‌شرفانی چون خودشان می‌شد انتظار داشت؛ با صدور احکام ممنوعیت دانشجو از تحصیل در خارج از کشور و بالابردن هزینه آزادسازی مدرک، تماما قصد در القای این باور دارند که ایران، تبعید گاه است.

بنای ما در ائتلاف دانشجویان پلی تکنیک بر این بود که با شکستن اعتصاب خود، به آن دسته از دانشجویانی که هنوز بهانه‌های واهی مسئولین دانشگاه مبنی بر لزوم اتمام اعتراضات برای آزادی دوستانمان را باور می‌کردند نشان دهیم آن چیزی را که مکررا ثابت شده است. هر نوع مماشاتی با این پست‌ترین انسان‌ها جوابی جز وقاحت و پررویی بیشتر نخواهد داشت.

اکنون که بر همگان واضح است هیچ قصد و نیتی برای کمک به دوستانمان از سوی مسئولین دانشگاه و مقامات امنیتی و حکومتی وجود ندارد؛ ائتلاف دانشجویان پلی‌تکنیک نیز، مانند هم‌وطنان عزیز در سراسر کشور در روز های ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذر فراخوان اعتصاب کامل دانشگاه را می‌دهد. ما در دانشگاه حضوری پررنگ خواهیم داشت اما در هیچ کدام از کلاس های درس و امتحانات شرکت نخواهیم کرد.

پاینده ایران
به امید آزادی

ائتلاف دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران)

دکمه بازگشت به بالا