اخباراهل سنتسیاسی

علمای شهرستان های خاش، تفتان، میرجاوه و حومه: رخدادهای فعلی میهن عزیزمان، نمایان گر همبستگی ملی می باشد

شبکه کلمه / ائمه جمعه و جماعات، مدرسین و علمای دینی شهرستان های شهرستان های خاش، تفتان، میرجاوه و حومه ضمن محکومیت کشتار معترضان در کردستان، زاهدان، خاش و سراسر ایران با انتشار یک بیانیه مراتب اعتراض به این گونه برخوردهای خارج از کرامت انسانی و حقوق شهروندی را اعلام داشتند.

آنها نوشته اند: بعد از اتفاقات دردناک اخیر کشور انسجام علمای اهل سنت و ریش سفیدان معتمد و فرهنگیان و روشنفکران سطح استان در مورد محکومیت جمعه خونین ۸ مهر زاهدان و ۱۳ آبان خاش و موضع گیری واحد در قبال این حوادث هولناک و سایر رخدادهای فعلی میهن عزیزمان ایران نمایان گر همبستگی ملی می باشد.

ائمه جمعه و جماعات، مدرسین و علمای دینی شهرستان های شهرستان های خاش، تفتان، میرجاوه و حومه در ادامه می گویند: کشتار مردم چه در زاهدان و خاش باشد، چه در کردستان عزیز یا سایر نقاط ایران هیچ توجیهی ندارد و کاملا محکوم است.

آنها در این بیانیه نوشته اند: حمله و بازداشت انتظامات مسجد جامع مکی زاهدان و مسجد جامع الخلیل خاش و یورش نیروهای سرکوب‌گر به سوی آن ها که در راستای برقراری امنیت و اعتراض مسالمت آمیز مردم است و ایجاد ترس و وحشت در بین نمازگزاران که با هدف مسجد هراسی انجام شده به هیچ وجه از دیدگاه علما و نخبگان حیثیتی قانونی ندارد.

این روحانیان اهل سنت یادآور شده اند: با گذشت چهار دهه از عمر حاکمیت جمهوری اسلامی و با توجه به پیگیری های علما و نخبگان در جهت رفع تبعیض ها و برخورد های گزینشی با مردم موضع گیری های حضرت شیخ الاسلام را به جا و آن را مطالبه قاطبه ی ملت ایران می دانیم و اعلام همبستگی و حمایت خود را از این مواضع اعلام می نماییم.

این افراد در پایان خواستار آزادی تمام زندانیان سیاسی، متوقف شدن ماشین سرکوب‌‌ علیه مردم، رسیدگی به حقوق زنان و شنیده شدن صدای مردم شده اند.

دکمه بازگشت به بالا