اخبارسیاسی

آخرین اخبار از خیزش دانشجویان؛ اعتراض به بازداشت‌ها، تعلیق‌ها و ممنوع‌الورودی‌ها

شبکه کلمه / امروز نیز مانند روزهای گذشته خیزش دانشجویان در شهرهای مختلف کشور تداوم داشت.

در همین حال گزارش شده که جمعی از دانشجویان دانشکده ریاضی دانشگاه بهشتی تهران دست به تحصن زدند.

به گفته شوراهای صنفی دانشجویان ایران این تحصن «در اعتراض به بازداشت‌ها، تعلیق‌ها و ممنوع‌الورودی‌های اعمال شده جهت سرکوب دانشجویان» صورت گرفته است.

در ۱۱ هفته اعتراضات سراسری در ایران پس از کشته شدن مهسا امینی، دانشگاهها و دانشجویان یکی از مراکز اصلی اعتراضات بوده و تعداد زیادی از دانشجویان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و نیروهای امنیتی به برخی از دانشگاهها نیز حمله کرده بودند.

تحصن و تجمع دانشجویان ایران در اعتراض به سرکوب‌‌ها در دانشگاه‌ها ادامه دارد و دانشجویان دانشکده ادبیات دانشگاه بهشتی در پی تعلیق استادان حامی دانشجویان در این دانشگاه با شعار «دانشجو پشت استاد، استاد با دانشجو» تحصن و تجمع کردند.

به گزارش شوراهای صنفی دانشجویان ایران، دانشجویان دانشکده ادبیات دانشگاه بهشتی روز دوشنبه هفتم آذر با خواندن بیانیه‌ای در تحصن خود اعلام کردند که در صورت ادامه این وضعیت، آمادگی تحریم کلاس‌ها و امتحانات پایان ترم را نیز دارند.

بر اساس این گزارش‌، محمد راغب، نگار ذیلابی، نیلوفر رضوی و اسلام ناظمی از استادان دانشگاه هستند که تعلیق یا توبیخ شده‌اند.

پیشتر محمد راغب، استادیار زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بهشتی در حساب اینستاگرام خود نوشته بود: «به دلیل آنکه در اعتراض به وضعیت خیابان و دانشگاه تاکنون در کلاس حضور نیافته‌ام و در تجمع دانشجویی به همراه دیگر همکارانم شرکت کرده‌ام، بی‌هیچ اعلام رسمی، از ریاست مرکز بین‌المللی آزفا و سرپرستی پژوهشی شهید رواقی برکنار شدم و دسترسی من به کارتابل و ایمیل دانشگاهی و سامانه گلستان مسدود شد.»

او افزود: «همچنین پیش از حضور در هیات بدوی انتظامی دانشگاه و اعلام رای، وضعیت هیات علمی من به حالت تعلیق درآمد و حقوق ماهیانه‌ام قطع شد.»

از سویی دیگر بنابر گزارش‌های منتشر شده، تاکنون برای چهار دانشجو بازداشت‌شده در جریان اعتراضات سراسری جاری احکام حبس صادر شده است.

هویت این دانشجویان بدین ترتیب احراز شده است: ادبه کشاورز، دانشجوی کارشناسی ادبیات دانشگاه علامه، آذین سعیدی نسب، دانشجوی محیط زیست دانشگاه تهران، محمد جواهری، دانشجوی کارشناسی ارشد مطالعات جوانان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و بنیامین مقدسی، دانشجوی مهندسی صنایع دانشگاه تهران.

دکمه بازگشت به بالا