اخبارسیاسی

حمایت ۳ تشکل کارگری از مطالبات مردم کردستان و انقلاب مردمی ایران

شبکه کلمه/ سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری و «گروه اتحاد بازنشستگان» با انتشار بیانیه‌ مشترکی از «مردم تحت ستم کردستان» حمایت کردند و کشتار مردم شهرهای این استان را محکوم کردند.

در این بیانیه که خطاب به «مردم آزاده ایران» نوشته شده «داشتن آزادی در عرصه های مختلف جزء حقوق بنیادی و خواست مسلم کسانی است که در چهار دهه گذشته تا به امروز در عرصه های مختلف مبارزاتی قدم برداشته و در این راه تلاش کرده‌اند».

تهیه‌کنندگان این بیانیه به خیزش سراسری مردم ایران علیه جمهوری اسلامی نیز اشاره کرده و آن را اقدامی برای تحقق مطالبات دانستند.

در این بیانیه گفته شده سیستم حاکم نه تنها گوش شنوایی برای ابتدایی ترین خواسته‌ها ندارد، بلکه جواب هر خواست و مطالبه را با گلوله جواب داده‌اند.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه و دو انجمن دیگر با برشمردن «جنایت» هایی که در سال‌های گذشته علیه اقوام و گروه‌های سیاسی صورت گرفته، اعلام کردند «کشتار و نسل کشی را تحت هر عنوان و به هر بهانهای محکوم می کنیم».

این سه تشکل کارگری خاطرنشان کردند، کارگران و زحمتکشان جامعه هیچ منفعت مشترکی با جمهوری اسلامی نداشته و بلکه «دردی مشترک» با شهروندان کُرد دارند.
«شبکه حقوق بشر کردستان» امروز شمار شهروندان کُرد کشته‌شده در خیزش سراسری را تا روز جمعه، چهارم آذر ۱۰۴ نفر اعلام کرد.

این سه تشکل کارگری همچنین خواستار خروج فوری همه نیروهای مسلح سرکوبگر از کردستان، آزادی بی قید شرط همه زندانیان و دستگیر شدگان و توقف و موشک‌اندازی به اقلیم کردستان عراق شدند.

گفتنی است، پیش ازین سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری و گروه اتحاد بازنشستگان بیانیه ی مشترکی در مورد وقایع اخیر منتشر کردند. آنها در این بیانیه نوشته بودند: اتحادعمل کارگران صنایع، گارگران رشته های مختلف خدماتی و کارگران کشاورزی نقطه عطف بسیار مهمی در جنبش طبقۀ کارگر است و نقش تعیین کننده ای در پیشبرد و تکامل اعتراضات و جنبش اعتراضی در سراسر ایران خواهد بود.

سه تشکل کارگری نامبرده، در ادامه یادآور شدند: ما از هرگونه تلاش برای تشکل یابی و مشارکت در اعتراضات حق طلبانه مردم زحمتکش حمایت می کنیم و پیشبرد این مبارزه را از وظایف خود می دانیم.

دکمه بازگشت به بالا