اخباراهل سنتسیاسی

مولانا عبدالحمید: سرکوب انتقادات، زمینه‌ساز «استبداد» است؛ هیچ کسی نباید از قانون بالاتر باشد

مولانا عبدالحمید: سرکوب انتقادات، زمینه‌ساز «استبداد» است؛ هیچ کسی نباید از قانون بالاتر باشد

به گزارش شبکه کلمه، مولاناعبدالحمید، امام جمعه زاهدان روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه عبدالحمید سرکوب انتقادات را زمینه‌ساز «استبداد» خواند و گفت بعضی‌ها را به خاطر انتقاد از «اولی الامر» به زندان انداختید و نباید «کسی را که انتقاد می کند به زندان انداخت اگر انتقاد نشود، اگر از نظام و حاکمیت انتقاد نشود، استبداد می شود».

او از مسئولان خواست «راه عاقلانه» را انتخاب کنند و صدای مردم را بشنوند و گفت: استبداد وقتی می‌آید که کسی بالاتر از انتقاد باشد؛ هیچ‌کسی از سوال بالاتر نیست».

مولانا عبدالحمید گفت «هیچ کسی نباید از قانون بالاتر باشد و همۀ مقامات باید در مقابل قانون و انتقادات پاسخگو باشند اگر اجازه می‌دادند تا انتقاد شود و انتقادات را مسئولان می پذیرفتند امروز شرایط به این صورت نبود.»

امام جمعه زاهدان در بخشی دیگر از سخنانش گفت: سیاست‌های حکومت «در ۴۳ سال گذشته به بن‌بست رسیده» و «فریاد مردم نشان داده که با این سیاست‌ها نمی‌توان کشور را اداره کرد.»

مولانا عبدالحمید گفت: راهکار، زندانی‌کردن و کشتن معترضان نیست بلکه راه عاقلانه نشستن با مردم و دریافتن فریاد مردم است.

وی خطاب به مسئولان حکومت گفت «این مردم نه اسرائیلی و نه آمریکایی که ایرانی هستند. بعضی کشورها شیطنت‌هایی می‌کنند اما خودتان ببینید که مشکلات هم وجود دارد. مشکلات را حل کنید».

امام جمعه زاهدان با اشاره به حوادث اخیر در استان کردستان، زنان و مردان این استان را از بهترین اقوام ایران خواند و خطاب به مسئولان گفت «حالا که مردم کردستان از مشکلات می‌نالند و اعتراض دارند، نباید هدف گلوله قرار بگیرند و نباید با آنان با خشونت رفتار شود».

مولوی عبدالحمید بار دیگر از نیروهای امنیتی خواست از تیراندازی به‌ سوی مردم خودداری کنند و خواستار آزادی افراد بازداشتی و زندانیان سیاسی شد.

امام جمعه زاهدان درباره برخورد با افراد بازداشتی گفت «بعضی گزارش‌ها از بدرفتاری با زندانیان و به‌خصوص زنان زندانی می‌رسد و حرف‌هایی گفته می‌شود که به زبان آوردنش برای من سنگین است. همه از خدا بترسیم. نگذاریم کسانی با زندانیان که اسیرند، بدرفتاری کنند. شکنجه خلاف قانون اساسی است».

گفتنی است که مولانا عبدالحمید در خطبه‌های نماز جمعه هفته‌های گذشته خود نیز بارها خواستار محاکمه عاملان و آمران جمعه خونین زاهدان درروز هشتم مهرماه شده بود و از مسئولان بلندپایه کشور از جمله آیت‌الله خامنه‌ای، خواسته بود پاسخگوی آنچه در زاهدان رخ داده، باشند.
وی پیشتر نیز خواستار برگزاری رفراندوم شده بود.

دکمه بازگشت به بالا