اخبارسیاسی

ابعاد جنایت حکومت داعشی در جوانرود؛ اذغان خبرگزاری سپاه به استفاده مأموران سرکوبگر از سلاح جنگی

شبکه کلمه/ درحالی‌که ویدئوهای بسیاری از تیراندازی نیروهای حکومتی به مردم در روزهای ۲۹ و ۳۰ آبان در شهر جوانرود منتشر شده است، خبرگزاری فارس ضمن اذعان به تیراندازی مأموران ادعا کرد این اقدام برای «حفاظت از ناحیه مقاومت و تیپ نیروی زمینی سپاه» انجام شده است.

این خبرگزاری نزدیک به سپاه در گزارشی از سرکوب اعتراضات در جوانرود مدعی شد در درگیری‌های شامگاه ۲۹ آبان نیروهای حکومتی «از سلاح جنگی استفاده نکرده‌اند» اما روز بعد برای مقابله با کسانی که این خبرگزاری آنان را «تجزیه‌طلب» می‌خواند، مأموران «مجبور به شلیک به مهاجمین» شده‌اند.

به‌نوشته فارس بر اثر این تیراندازی پنج نفر کشته و چندین نفر زخمی شده‌اند. این در حالی است که برخی منابع خبری از جمله «هه‌نگاو» از «به رگبار بستن مردم توسط نیروهای حکومتی» در جوانرود هنگام بازگشت آنان از مراسم خاکسپاری دو کشته‌شده اعتراضات شب قبل خبر داده‌اند.

بر اساس این گزارش، روز گذشته دست‌کم پنج شهروند «به نام‌های اسماعیل گل‌عنبر، مسعود تیموری، تحسین میری، جوهر فتاحی و جمال اعظمی با شلیک مستقیم نیروهای حکومتی» کشته شدند.

برخی ویدئوها و تصاویر منتشرشده از تیراندازی‌های ۳۰ آبان در جوانرود نیز نشان می‌دهد که نیروهای سپاه پاسداران برای سرکوب مردم از سلاح‌های جنگی از جمله دوشکا و کلاشنکف استفاده کرده‌اند، درحالی‌که مردم یا در خانه‌های خود پنهان شده‌اند یا در خیابان با سنگ و چوب به مقابله با نیروهای مسلح حکومتی مشغول‌اند.

دکمه بازگشت به بالا