اخبارسیاسی

رابرت مالی: ایران پاسخ های اساسی به سوالات آژانس بین المللی انرژی اتمی نمی دهد!

شبکه کلمه/ رابرت مالی امروز سه شنبه در گفت وگو با شبکه الجزیره تصریح کرد: ما باید گام هایی را که ایران در زمینه پرونده هسته ای خود اتخاذ می‌کند، با دقت زیر نظر داشته باشیم.

مالی تهران را متهم به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای کرد و در عین حال از اعتقاد کشورش به گزینه دیپلماتیک در قبال ایران سخن گفت و تصریح کرد: “ما به گزینه دیپلماتیک برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای اعتقاد داریم”.

وی همچنین گفت: ایران پاسخ های اساسی به سوالات آژانس بین المللی انرژی اتمی نمی دهد.
نماینده آمریکا در امور ایران در عین حال گفت: ابزارهای دیگر برای برخورد با ایران همچنان موجود است.

امروز جیمز کلورلی وزیر امروز خارجه انگلیس نیز در توضیح این که آیا می‌توان گفت مذاکرات احیای توافق هسته‌ای حالا دیگر به پایان رسیده است، بیان کرد: ما توافق بسیار منصفانه‌ای را در مارس امسال به ایرانی‌ها ارائه کردیم، آن‌ها هنوز قرار است پاسخ بدهند. در این بین، شاهد اقدامات بی‌رحمانه‌شان علیه زنان ایرانی بوده‌ایم که از این رژیم انتقاد می‌کنند. شاهد صادرات پهپادهایشان به روسیه بوده‌ایم که علیه اهداف غیرنظامی به کار رفته‌اند.

آقای کلورلی افزود: ما به جلوگیری از دستیابی ایران به یک سلاح اتمی متعهدیم اما الان به خود ایران بستگی دارد تا به مذاکراتی که داشتم، پاسخی هدفمند بدهد. توپ در زمین ایران است.

کلورلی در پاسخ به این که آیا این اظهارات او به این معناست که این مذاکرات پایان یافته‌اند، توضیح داد: همان طور که گفتم، مذاکراتی که انجام دادیم و پیشنهادی که مطرح کردیم، معقول و عمل‌گرایانه بود. ایرانی‌ها تا کنون همکاری مناسبی در این رابطه نداشته‌اند. علاوه بر این، نظر من این است، پیامی که می‌توانم به حاکمیت ایران بفرستم این است که اقداماتی انجام دهند که موجب همکاری بهتر با این روند شود. ما توافقی را پیشنهاد کردیم، توافق خیلی خوبی است و ایرانی‌ها باید آن را به کار بگیرند.

دکمه بازگشت به بالا