اخبارسیاسی

شواهد عرضه شده شبکه خبری سی‌ان‌ان درباره تجاوز و تعرض جنسی به معترضان چیست؟

شبکه کلمه/ شبکه خبری سی‌ان‌ان با انتشار یک گزارش تحقیقی از «تعرض جنسی و تجاوز» به تعدادی از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های اخیر در زندان‌های ایران خبر داده است.

سی‌ان‌ان با استناد به شواهد عرضه شده به وسیله تعدادی از بازداشت‌شدگان آزاد شده یا منابع بیمارستانی نوشت: بعضی از زنان جوان و دختران و پسران نوجوان در زندان‌ها مورد تجاوز قرار گرفته‌اند. در موارد اشاره شده، به وقوع این گونه رفتار در بازداشتگاه‌های ارومیه و کرج اشاره شده است.

در این گزارش به نقل از یکی از قربانیان نوشته شده است: «آنها دختران زیبا و باب میل خود را انتخاب می‌کردند و سپس بازجو آنها را به اتاق کوچک تری منتقل میکرد… آنجا به آنها تعرض جنسی می‌شد.»

این رسانه می‌افزاید بیشتر گزارش‌هایی که دریافت کرده مربوط به غرب ایران و نواحی کردنشین است. سی‌ان‌ان در طول تحقیقات خود با منابع متعددی صحبت کرده از جمله گروه‌های مدافع حقوق بشر مرتبط با کردها و فعالانی که با معترضان بازداشت‌شده در ارتباط بوده‌اند.

ایران از اواخر شهریور ماه به دنبال جان باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد صحنه اعتراضات سراسری بوده که با خشونت و سرکوب نیروهای حکومتی مواجه شده است.

بر اساس گزارش پایگاه حقوق بشری هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران شمار کشته‌شدگان اعتراضات سراسری ایران تا روز یک‌شنبه بیست و نهم آبان به دست‌کم ۴۱۹ تن رسیده است. سازمان حقوق بشر ایران نیز تعداد کشته‌شدگان اعتراضات سراسری تا روز شنبه بیست و هشتم آبان را دست‌کم ۳۷۸ تن عنوان کرده است.

دکمه بازگشت به بالا