اخبارایرانفرهنگی و ادبی

خانه سینما تهدید به اعتصاب کرد

خانه سینما ایران بعد از گذشت دو ماه، تهدید به اعتصاب کرد که اگر سینماگران آزاد نشوند دست به اعتصاب خواهد زد.

شبکه جهانی کلمه / خانه سینما ایران عصر روز دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱، در بیانیه ای به ادامه خشونت ها علیه مردم و احضار و بازداشت پی در پی اعضای خود اعتراض کرد و هشدار داد که اگر سینماگران بازداشتی فورا آزاد نشوند از اعضای خود خواهد خواست که دست به اعتصاب بزنند

خانه سینما می‌گوید که تلاش‌هایش برای آزای سینماگران نه تنها نتیجه نداده بلکه به احضارها و بازداشت‌های جدید هم منجر شده است.

بیانیه خانه سینمای ایران که در اینستاگرام خود منتشر کرده به شرح زیر است.

خانه سینمای ایران در اعتراض به ادامه خشونت ها علیه مردم.
ایران و بدلیل احضار و بازداشت پی در پی اعضا خود  هشدار می دهد در صورتی که  تهدید ها و بازداشت ها پایان نیافته و سینماگران بازداشت شده آزاد نشوند، از اعضا خود خواهد خواست دست به اعتصاب زده ،  از  همکاری با پروژه های سینمایی و تلویزیونی خودداری کرده و در برابر سازمان سینمایی تحصن کنند.
در چند روز گذشته علی رغم رایزنی های خانه سینما  و اعلام پیگیری سازمان سینمایی  برای آزادی سینماگران نه تنها نتیجه ای بدست نیامد که منجر به احضار ها و بازداشت های جدیدی هم شد. خانه سینما اتهام هایی نظیر “اقدام علیه امنیت ملی” ، “تشویش اذهان عمومی” ، ” نشر اکاذیب” و “همراهی با رسانه های بیگانه” که به سینماگران منتسب می شود را غیر واقعی دانسته و معتقد است  سینماگران  تنها تاوان مدیران کارنابلد را می دهند که در این سالها امکان گفتگو و مکالمه واقعی با مردم را ایجاد نکرده اند. زندان جای هنرمند نیست و هیچ کس بدلیل ابراز عقیده نباید در زندان بماند.
جامعه اصناف سینمایی ایران دلسوزانه می خواهد تا فشار و تهدید از مردم ایران برداشته شده و حاکمیت خود را پاسخگوی معترضین کند.

دکمه بازگشت به بالا