اخباراهل سنت

مولانا گرگيج، خواستار توقف كشتار هموطنان توسط نیروهای سرکوبگر شد

به گزارش شبکه کلمه، مولانا محمدحسين گرگيج از علمای برجسته اهل سنت شمال کشور با انتشار بيانيه ای، كُشتار و برخورد خشونت آميز با ملت ايران در نقاط مختلف كشور، به ويژه مهاباد و مناطق كُردنشين را محکوم کرد.

مولانا گرگیج ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت کنونی کشور، خواستار توقف كشتار هموطنان توسط نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی شدند.

وی در پیام خود نوشت: بار دیگر تأکید می‌کنم ما همواره كنار مردم بودیم و هستيم.

متن کامل بيانيه ايشان بدین قرار است:

بسم الله الرحمن الرحيم

( لَقَدْ جَاءَكُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُمْ بِالْمُؤْمِنِينَ رَءُوفٌ رَحِيمٌ) ۱۲۸ توبه

«کردستان تسلیت، ایران تسلیت»

خبرهای ناگوار از نقاط مختلف کشور خصوصا مهاباد و مناطق کُردنشين، تمامی انسان‌های با وجدان و آزاده و ملت شریف ایران زمین را نگران کرده است؛ حاکمان ملت، سرمایه های ملی را برای رفاه، آسایش و زندگی شرافتمندانه مردم هزینه کنند نه این‌که سرمایه را تبدیل به گلوله های جنگی و مخرب برای نابودی ملت به‌کار گیرند و مردم بی دفاعی که امروز فريادشان بلند است و نسبت به نابرابری، بی عدالتی و نبود آزادی معترضند را به خاک و خون بکشیم.

باید از تاریخ عبرت بگیریم که می فرمایند: ” أَلَمۡ تَرَ كَيۡفَ فَعَلَ رَبُّكَ بِعَادٍ؛ إِرَمَ ذَاتِ ٱلۡعِمَادِ؛ ٱلَّتِي لَمۡ يُخۡلَقۡ مِثۡلُهَا فِي ٱلۡبِلَٰدِ؛ وَثَمُودَ ٱلَّذِينَ جَابُواْ ٱلصَّخۡرَ بِٱلۡوَادِ؛ وَفِرۡعَوۡنَ ذِي ٱلۡأَوۡتَادِ؛ ٱلَّذِينَ طَغَوۡاْ فِي ٱلۡبِلَٰدِ؛فَأَكۡثَرُواْ فِيهَا ٱلۡفَسَادَ؛ فَصَبَّ عَلَيۡهِمۡ رَبُّكَ سَوۡطَ عَذَابٍ؛ إِنَّ رَبَّكَ لَبِٱلۡمِرۡصَادِ”( آيات ٦ تا ١٤ سوره فجر)؛ اين آيه نشان مي‌دهد كه زور و زر و تزوير در برابر اراده الهی و خواسته مردم كارساز نبوده است و خداوند هميشه در سنگر قرار دارد و اعمال ظالم و مظلوم را نظاره‌گر است و سخن معروف پيامبر اسلام (ص)كه می‌فرمایند: «الملک یبقی مع الکفر ولایبقی مع الظلم»؛ مُلك با كفر باقي مي‌ماند اما با ظلم بقا ندارد را مدنظر داشته باشید.

پیام بنده به همه این است كساني كه از دو طرف(ملت و نیروهای نظامی) كشته مي شوند حافظان و سربازان مملكت محسوب می شوند؛ جنگ و آتش افروزي، موجب ويراني شهرها مي گردند و عذاب بندگان را به دنبال دارد که يا كشته و مجروح و يا دچار معلولیت مي‌شوند، پس برادركُشي را متوقف كنيد.

ما بايد صفات آيه ابتدایی بیانیه را در وجود خود بپرورانيم كه صفات والا و رأفت، عطوفت و مهرباني پيامبر (ص) را نسبت به مومنين نشان مي‌دهد نه كشتار و نابودي.

در خاتمه پیام خود بار دیگر تأکید می‌کنم ما همواره كنار مردم بودیم و هستيم زیرا با مردم زندگي مي كنيم و مصيبت آنان را مصيبت خود مي دانيم، ضمن آرزوی صبر و شكيبايي برای بازماندگان حوادث اخیر کشور به ویژه مهاباد و مناطق کُردنشين، برای مجروحین شفاي عاجل و علوّ درجات و رحمت را براي شهدا از بارگاه الهي خواستارم.

 (مولانا) محمدحسين گرگيج -٣٠ آبان ماه ١٤٠١

دکمه بازگشت به بالا