اخباراهل سنتایران

رژیم ولایت فقیه، شهرهای کُردنشین را به میدان جنگ تبدیل کرد

با گذشت بیش از شصت روز از خیزش و اعتراضات سراسری در ایران، امروز شهرهای کردنشین کشور به میدان جنگ تبدیل شد.

به گزارش شبکه جهانی کلمه، در پی جانباختن شماری از معترضان در شهرهای کردنشین ایران در شب گذشته، امروز دوشنبه ۳۰ آبان‌ماه ۱۴۰۱، ماموران سرکوبگر رژیم ولایت فقیه در مراسم تشییع پیکر جانباختگان به سوی مردم تیراندازی کردند. مردم شهرهای جوانرود، پیرانشهر، مهاباد و شهرهای دیگر کردنشین امروز در پی تیراندازی ماموران به سوی مردم با سلاح ها سنگین جنگی از جمله دوشکا، شماری زیادی از معترضان زخمی شدند.

بنا به گزارش های رسیده، برخی بیمارستان های شهر جوانرود به هیچ وجه بخاطر نبود امکانات پذیرش نمی کنند و بسیاری از معترضان بخاطر نبود امنیت به هیچ وجه به بیمارستان مراجعه نکرده و در برخی از خانه ها توسط تیم های امدادی مردمی مداوا می شوند.

طبق گزارش های شبکه های اجتماعی، شماری از معترضان در این شهرها در پی درگیری و شلیک مستقیم نیروهای سرکوبگر به سوی مردم کشته شده اند، هنوز خبر دقیقی از زخمی و کشته های غرب کشور منتشر نشده است.

ناگفته نماند شهرهای کردنشین، اکثرا باور اهل سنت را داند و بر اساس شواهد شهرهای سنی نشین بیشتر مورد حملات سنگین نظامی قرار گرفته که به عنوان نمونه می توان به جمعه خونین زاهدان و خاش اشاره کرد.

جوانرود

پیرانشهر

 

دکمه بازگشت به بالا