اخباراهل سنت

هشدار مسئولان امنیتی به مولانا عبدالحمید درباره ترور او چه پیام هایی دارد؟!

شبکه کلمه/ به گفته یک منبع نزدیک به مدرسه دینی دارالعلوم زاهدان، مسئولان امنیتی دوباره به مولوی عبدالحمید هشدار داده‌اند.

به گزارش وبسایت دُویچه‌وله فارسی، منبع مذکور گفته است: «چند روز قبل از طرف برخی مسئولان امنیتی به مولانا عبدالحمید اعلام شده که افراد داعش وارد زاهدان شده‌اند و قصد ترور شما را دارند. این مسئولان گفته‌اند، ما آمده‌ایم به شما اعلام کنیم تا فردا کسی گلایه نکند که چرا قبلا به ما اعلام نکردید و هشدار ندادید.»

استان سیستان و بلوچستان بعد از جمعه‌های خونین زاهدان و خاش صحنه اعتراضات و اعتصابات گسترده است.

این منبع آگاه ادامه داد، مسئولان امنیتی خطاب به امام جمعه زاهدان گفته‌اند: «حرف‌های شما جنگ شیعه و سنی راه می‌ا‌ندازد و مواظب حرفتان باشید.»

این منبع در ادامه صحبت‌های خود گفت، به نیروهای امنیتی پاسخ داده شده است که «اگر حمله‌ای صورت بگیرد، مردم از چشم شما می‌بینند نه از داعش.»

او ادامه داد، مسئولان امنیتی از راه‌های مختلف تلاش می‌کنند مانع حرف زدن مولوی عبدالحمید شوند، اما او تا کنون مقاومت کرده است.

در چند روز گذشته رسانه‌های وابسته به سپاه پاسداران بارها احتمال “حمله و تیراندازی داعش به سوی معترضان” را مطرح کرده‌اند.

اما این روایت حکومت ایران و رسانه‌های وابسته به سپاه را کمتر کسی در ایران باور کرده و نمود بارز آن هم این شعار در بسیاری از تجمعات است: «بسیجی، سپاهی، داعش ما شمایید.»

این اولین بار نیست که مولوی عبدالحمید مورد تهدید قرار گرفته است. پیش از این نیز کانال‌ تلگرامی “اخبار سپاه قدس” امام جمعه اهل سنت زاهدان را تهدید کرده و نوشته بود: «آقای عبدالحمید، تشویق جوانان و هیجانی کردن آنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ممکن است برایتان گران تمام شود! این آخرین هشدار است»

امام جمعه اهل سنت زاهدان و جامعه مدرسین دارالعلوم خواهان مجازات عاملان و آمران تیراندازی جمعه خونین زاهدان شده‌اند که به گفته نهادهای حقوق بشری، نزدیک به ۱۰۰ کشته بر جای گذاشت.

مولوی عبدالحمید ضمن حمایت از اعتراضات، خواستار برگزاری رفراندوم در ایران با حضور ناظران بین‌المللی شده است.

او خطاب به حاکمیت گفته است: «ملتی را که در خیابان‌ها اعتراض می‌کند، نمی‌توانید با کشتن و زندان و زدن، عقب برانید.»

آقای عبدالحمید در تازه‌ترین خطبه‌های نماز جمعه ضمن درخواست از نیروهای امنیتی برای برگشت به مردم گفت: اهل گفت‌وگو و تعامل هستیم اما اهل معامله نه!.

از سویی دیگر، بر اساس گزارش‌هایی دریافتی از سیستان و بلوچستان، دو روز پیش خودروی مولوی احمد گوهرکوهی مدیر مدرسه دینی مفتاح العلوم و از مشاوران مولوی عبدالحمید در محور خاش به ایرانشهر از سوی افراد مسلح ناشناس هدف تیراندازی قرار گرفت.
پیشتر مولوی احمد به دلیل موضع گیری های شدید در اعتراض به کشتار مردم و حمایت از مسجد مکی و مولوی عبدالحمید از سوی وزارت اطلاعات تهدید شده بود.

دکمه بازگشت به بالا