اخباراهل سنت

گسترده‌تر شدن اعترضات حامیان مولانا کوهی در بلوچستان؛ اعتصاب غذای وی وارد پنجمین روز شد

در ادامه اعتراضات و اعتصابات شهروندان بلوچ در حمایت از مولانا فضل الرحمن کوهی، معترضان شهر مرزی پیشین پس از اعتصاب، اقدام به تجمعات اعتراضی و ایجاد راهبندان کردند. نیروهای سپاه جهت متفرق کردن معترضان اقدام به تیراندازی به سمت آنها کرده‌اند.

بنابر گزارش‌های رسیده به شبکه کلمه، نیروهای سپاه با یورش به این شهر، شماری از شهروندان را بازداشت کردند که چند کودک نیز درمیان بازداشت شدگان گزارش شده است .
کسبه و بازاریان چابهار، مغازه داران جکیگور و راسک نیز در همراهی با اعتصابات سراسری و اعتراض به عدم آزادی مولانا کوهی، دست به اعتصاب زده‌اند.

جمعی از مردم جکیگور، کوه‌ون، سرکور ، آشار و فیروزآباد و راسک نیز با روشن کردن آتش، مسیرهای شهری را مسدود و اعتراض خود را نسبت به عدم آزادی این روحانی برجسته بلوچ اعلام کرده اند.

در همین حال، مولوی عبدالملک آرامش، مُفتی حوزه علمیه منبع العلوم کوه‌ون نیز با انتشار بیانیه ای با بیگناه خواندن مولانا کوهی خواهان آزادی وی شده است.

پیش از این مولانا عبدالحمید امام جمعه زاهدان، مولانا محمد عثمان امام جمعه الخلیل خاش، مولانا گرگیج از برجسته استان گلستان، مولانا فتحی محمد نقشبندی امام جمعه راسک، مولوی عبدالله مُلّازهی مدیر حوزه علمیه منبع العلوم کوه‌ون، مولوی عبدالقادر ملک رئیسی، خطیب جمعه مسجد جامع چابهار، مولوی عبدالعزیز امام جمعه بافُتان راسک، مولوی اسحاق سپاهی مدیر مدرسه دینی دارالقرآن سراوان، مولوی اهل الله سرکوری، مولوی محمد امین آسکانی مدیر داخلی انوارالحرمین پشامگ، مولوی عبدالله کُرد امام جمعه یکی از مساجد مهرستان، مولوی عبدالحمید بلوچ امام جمعه روستای هنزم شهرستان نیکشهر، با انتقاد از بازداشت وی، خواهان آزادی ایشان شدند.

لازم به ذکر است که مولانا فضل الرحمن کوهی ۲۵ آبان ماه به دلیل عدم موافقت آزادی مشروط خود، توسط مقامات قضایی، خبر از اعتصاب غذای خود داده و افزوده است تا زمانی که به خواسته‌های من توجه نشود به اعتصاب خود ادامه خواهد داد.

دکمه بازگشت به بالا