اخباراهل سنت

مولانا عبدالصمد ساداتی: مطالباتمان همان مطالبات مولانا عبدالحمید است

به گزارش شبكه كلمه، همزمان با تبليغات حکومتی مبنی بر اختلاف علمای بلوچستان در مورد حوادث خونین بلوچستان، مولانا عبدالصمد ساداتی اعلام کرد که هیچ نوع تعامل و گفتمانی بدون حضور مولانا عبدالحمید قابلیت اجرایی ندارد.

وی در جلسه با مسئولان حكومتى اعلام کرد: مطالبات مان همان مطالبات مولانا عبدالحمید است.

در همین حال، شورای عالی علمای سراوان بزرگ درباره حوادث خونین بلوچستان و دفاع از مولانا عبدالحمید بیانیه ای صادر کرد و نوشت: علماء و ریش‌سفیدان با عهدی که با شیخ الاسلام بسته‌اند وفادارند و مولانا ساداتی همچنان که در جلسهٔ سراوان فرمود: مطالبات ما همان مطالبات جناب شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید می‌باشند؛ مجدداً همان نظر را به صورت رسمی همراه و همگام با تمام علماء استان اعلام می‌دارد.

این بیانیه می افزاید: علمای سراوان تهمت‌هایی را که به علماء و شیخ الإسلام و در واقع به تمام ملّت بلوچ زده شده شدیداً محکوم می‌کنند، از هر جریان و مقامی که باشد.

به گفته بیانیه مذکور، کشتن بیش از صد نفر و زخمی کردن بیش از دویست نفر و بازداشت و ضرب و شتم ده‌ها نفر مورد حاشیه‌ای نیست؛ بلکه حیاتی است، شاید این مسئله برای گرگ‌صفتان ظالم حاشیه‌ای باشد.

این بیانیه می گوید: از نظر علما، سران طوایف، جوانان و عموم مردم سراوان بزرگ، فتنه‌گران همان‌هایی هستند که خون نمازگزاران را بی‌گناه ریختند و سپس آنان را به تجزیه‌طلبی متهم کردند و نیز به مقدسات اهلسنت توهین روا می‌دارند.

دکمه بازگشت به بالا