اخباراهل سنت

واکنش ها به اعلام اعتصاب مولانا فضل الرحمن کوهی

به گزارش شبکه جهانی کلمه، در دومین روز از اعتصاب غذای مولانا فضل الرحمن کوهی، شماری از علماء و سروان طوائف بلوچ به آن واکنش نشان داده و مردم سرباز و راسک تجمع اعتراضی برگزار کردند.

در همين ارتباط حافظ عبدالغفار نقشبندی در توئیتی نوشته است که “مسئولیت هرگونه اتفاق برای مولانا کوهی قطعا متوجه مسئولان قضایی است که با عملکرد خویش مرتکب چنین ظلم آشکاری شدند”.

همچنین مولوی واحد بخش بلوچی و مکتوم بلوچ با انتقاد از عدم آزادی مولانا کوهی، خواهان آزادی وی شدند.
از دیگر سو گزارش شده که طوائف گمشادزهی، کشانی، آسکانی و رِندی از بازداشت این روحانی برجسته‌ی بلوچ انتقاد کرده و خواهان آزادی وی شدند.

در گزارشی دیگر نیز آمده است که با وجود ممانعت ماموران و مسدود کردن مسیرهای شهر راسک معترضان به بازداش مولانا کوهی در راسک، سرباز، جکیگور و سرکور تجمع اعتراضی برگزار کرده اند و مغازه داران در راسک و جکیگور اقدام به اعتصاب کرده اند.

در همین حال، فرماندار و مسئولین راسک از برادر و نزدیکان مولانا فضل الرحمن کوهی خواسته اند که معترضان را متفرق کنید و ما تلاش می کنیم که مولانا زودتر آزاد شوند.

فعالان بلوچ معتقد‌اند که اگر رژیم بی‌توجه به خواسته‌های مولانا کوهی وی را آزاد نکند، این می‌تواند شروع یک اعتراض گسترده در سرتاسر بلوچستان باشد.

لازم به ذکر است که مولانا فضل الرحمن کوهی روز گذشته ۲۵ آبان ماه به دلیل عدم موافقت آزادی مشروط خود توسط مقامات قضایی خبر از اعتصاب غذای خود داده است.

دکمه بازگشت به بالا