اخباراهل سنت

ابهامات دیدار مولانا عبدالحمید با نماینده خامنه‌ای

شبکه کلمه/ در حالی که خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا و دیگر خبرگزاری‌های وابسته به نظام ایران امروز تلاش کردند تا خبر دیدار علی اکبری نماینده علی خامنه‌ای با مولانا عبدالحمید را دیداری رسمی میان امام جمعه اهل سنت زاهدان با نماینده علی خامنه‌ای جلوه دهند، اما نوع این دیدار پرسش‌های جدی در ماهیت این دیدار ایجاد کرده است.

عدم حضور مولانا عبدالحمید در فیلم منتشر شده توسط ایرنا از این دیدار و عدم میزبانی مستقیم مولوی عبدالحمید از نماینده خامنه‌ای از مهم‌ترین نکاتی است که در این دیدار خودنمایی می‌کند.

از سوی دیگر بنا بر تماسی که یکی از نزدیکان مولانا عبدالحمید با شبکه جهانی کلمه داشته این موضوع عنوان شده است که مولانا عبدالحمید هرگونه دیدار رسمی با مقامات ایران را تحریم کرده است.

گفتنی است این دیدار که به صورت غیر رسمی و در منزل یکی از معتمدین شهر زاهدان برگزار شده است مولانا عبدالحمید بار دیگر با محکوم کردن حادثه خونین زاهدان و خاش این جنایت را نتیجه تبعیض‌های موجود در جامعه اهل سنت دانسته است.

مولانا عبدالحمید همچنین از اینکه حوادث زاهدان و خاش توسط مقامات نظام محکوم نشد، انتقاد کرده است.

کاملا آشکار است که مولانا عبدالحمید با عدم پذیرش ملاقات رسمی با مقامات نظام این پیام را به مردم به مقامات حکومتی رسانده که تا زمان محقق شدن کامل خواسته‌های مشروع اهل سنت و مردم ایران به مطالبه‌گری ادامه خواهد داد.

دکمه بازگشت به بالا