اخباراهل سنت

مولانا محمدعثمان: مصری، وظیفه تو این نیست که به نیروی انتظامی دستور کشتن مردم را بدهی، بلکه مطالبه حقوق مردم است

شبکه کلمه/ مولانا محمدعثمان امام جمعه مسجد جامع الخلیل خاش، در خطبه های نماز جمعه ۲۰ آبان ۱۴۰۱ با تقدیر از معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی را به بررسی تاریخ بلوچستان فراخواند.

او گفت: از نماینده محترم چابهار تشکر می کنم که دردها و مطالبات ما را در مجلس شورای اسلامی بیان کردند، اما متاسفانه صدای ملت را در خانه مردم قطع کردند و به او اجازه بیان مشکلات بلوچستان را ندادند. این کار مجریان خانه ملت، همه مردم را نگران کرد و قلبشان را جریحه دار کرد که این نشانه تبعیض در خانه ملت است. انتظار ما این بود که مطالبه مردم از وکالای مردم با آزادی کامل مطرح شود.

امام جمعه مسجد جامع الخلیل خاش با انتقاد شدید از نائب رئیس مجلس تصریح کرد: اما روی سخنم با نائب رئیس مجلس است که بعد از نطق معین الدین سعیدی گفت: نیروی انتظامی باید با جدیت برخورد کند.

آقای مصری! از شما انتظار می رود که در خانه ملت به عنوان وکیل تک تک ایرانی ها عمل کنید، چراکه همین ملت تو را به مجلس رساندند. چطور به خودت اجازه میدی که به نیروی انتظامی بگویی مقتدرانه برخورد کند؟ تو باید از تک تک ایرانی ها دفاع کنی نه اینکه درخواست سرکوب و کشتن مردم را صادر کنی. این کار شما نه از قوانین اسلامی است و نه بین المللی.

مولانا محمدعثمان سپس گفت: این بیان شما بدین معناست که شما هنوز در مجلس وظیفه خود را نشناخته اید، وظیفه تو این نیست که به نیروی انتظامی دستور کشتن مردم را بدهی، بلکه وظیفه تو مطالبه حقوق مردم است.

امام جمعه مسجد جامع الخلیل خاش ادامه داد: در نطق اول میگویید اینها تجزیه طلب هستند (اشاره به معترضین استان میکند) و در نطق دوم می گویید که قبل از اینکه حکومت مرکزی به بلوچستان بیاید، خود قوم بلوچ از مرزها محافظت کردند.

الان ما کدام حرف شما را بپذیریم؟ چرا روز اول این حرف را نزدید؟ چرا بدون آگاهی نسبت به مسائل صحبت میکنی.

انتظار ما این نبود که به ما برچسپ تجزیه طلبی بزنید.

مولانا محمدعثمان در فرازی دیگر از سخنانش گفت: جمهوری اسلامی را بررسی کنید. از روز اول حکومت تا سیزدهمین دولتی که تشکیل شده از نظر آماری بررسی کنید. صف شرکت کننده گان سیستان و بلوچستان از همه بیشتر بود است.

آقای محمد عثمان افزود: این حضور پر شور مردم در همه صحنه های ملی شاهد و گواه است که مردم «بلوچ» جزء لا ینفک ایران زمین هستند. «ملت بلوچ» جزء لا ینفک ایران بودند، و الان مطالباتی دارند. آیا جواب مطالباتشان را با گلوله پاسخ میدهید؟

دکمه بازگشت به بالا