اخباراهل سنتسیاسی

پس از مولانا عبدالحمید، مکتب قرآن کردستان نیز خواهان برگزاری رفراندوم شد!

به گزارش شبکه کلمه، مکتب قرآن کردستان با انتشار یک بیانیه در رابطە با خیزش سراسری ایرانیان خواهان برگزاریِ رفراندوم تغییر قانون اساسی شد.

مکتب قرآن که توسط علامه احمد مفتی زاده بنیان‌گذاری شده است با اشاره به ظلم و تبعیض چهل ساله در حق ملت و اقوام ایرانی می نویسد: برای مثال نبودن آزادی‌های مشروع و دینی، گزینش‌های عقیدتی و فراقانونی، اختصاص صدا و سیما به حاکمیّت، عدم اجازه‌ی مشارکت نخبگان و دلسوزان از اقوام مختلف در پست‌های کلیدی و حساس برای اداره‌ی کشور، زندانی شدن و شهادت بسیاری از دگراندیشان و فعالان مدنی، ممانعت از آموزش زبان های کردی، بلوچی و ترکی در مدارس و دانشگاه‌ها، گرانی و سختیِ معیشت، بیکاری و مهاجرت، نمونه‌هایی از این همه ظلم و نابرابری است.

مکتب قرآن کوردستان در ادامه بیانیه خود، ضمن محکوم کردن شدید جنایت‌های متعدد صورت گرفته از سوی سرکوبگرانِ حکومت و کشتار بی‌رحمانه‌ی مردمِ معترض، حمایت و پشتیبانی کامل خود را از مطالبات و اعتراضات قانونیِ مردم اعلام می کند و خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط تمام زندانیان حوادث اخیر می شود.

مکتب قرآن کردستان در پایان می افزاید: برای برون رفت از وضعیت ناهنجار و بحرانی کنونی، برگزاری رفراندوم تغییر قانون اساسی، با نظارت نهادها و سازمانهای بین‌المللی بی‌طرف را پیشنهاد و مطالبه می کنیم.

پیش ازین مولانا عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان، با اعتراض به کشتار و سرکوب گسترده مردم ایران، خواهان برگزاری رفراندوم با حضور ناظران بین‌المللی شده بود.

دکمه بازگشت به بالا