اخباراهل سنت

جامعه مدرسین مدرسه دینی منبع العلوم کوه ون سرباز: فاجعه جمعه خونین خاش، نتیجه‌ی لگام گسیختگی افرادی است که با الفبای انسانیت نا آشنای‌اند

به گزارش شبکه کلمه، جامعه مدرسین حوزه علمیه منبع العلوم کوه‌ون سرباز با انتشار بیانیه ای کشتار معترضان بلوچ در روز جمعه سیزده آبان را محکوم کرد.

به گفته بیانیه مذکور، آن‌چه‌که روز جمعه در خاش اتفاق افتاد، نتیجه‌ی لگام گسیختگی افراد قسی‌القلبی است که با الف بای انسانیت نا آشنای‌اند و از همان‌جایی آب می‌خورند که در خلق جمعه‌ی خونین زاهدان نیز دست داشته‌اند.

متن کامل بیانیه جامعه مدرسین مدرسه دینی منبع العلوم کوه ون سرباز بدین قرار است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«وَلَا تَحْسَبَنَّ ٱللَّهَ غَٰفِلًا عَمَّا يَعْمَلُ ٱلظَّلِمُونَ» (ابراهیم: ۴۲)

متاسفانه و صد متاسفانه سرزمین مظلوم بلوچستان جمعه‌ی خونین دیگری را به‌خود دید؛ این بار در شهرستان «خاش»!

آن‌چه‌که روز جمعه در خاش اتفاق افتاد، نتیجه‌ی لگام گسیختگی افراد قسی‌القلبی است که با الف بای انسانیت نا آشنای‌اند و از همان‌جایی آب می‌خورند که در خلق جمعه‌ی خونین زاهدان نیز دست داشته‌اند.

به‌نظر می‌رسد گوش هیچ مسؤلی بدهکار فریاد مظلومانه‌ی این ملت ستمدیده نیست، و کشتن نمازگزاران بی‌دفاع اهل‌سنت را رسمی پسندیده و شاید فریضه‌ای شرعی می‌پندارند!
مسؤلانی چون آقای «مصری» (نایب رئیس مجلس) بجای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی، هنوز طلبکاراند و به‌ منظور دلسوزی برای نظام، در صحن علنی مجلس به اصطلاح به‌دنبال قتل و کشتار تجزیه طلبانی هستند که سال‌هاست به ایرانی آباد می‌اندیشند و هنوز خودشان هم نمی‌دانند که به‌دنبال تجزیه طلبی هستند.

هنوز برای ما ملت مشخص نیست که آیا براستی این مسؤلان نامسؤل، با چاپلوسی بخاطر نجات کیان این نظام بر کرسی سبز دولت تکیه زده‌اند یا در باطن از ایادی استکبارند و نابودی ایران عزیز را در اندیشه‌ی خود می‌پرورانند؟!

ما جامعه مدرسین حوزه علمیه‌ی منبع العلوم این جنایت هولناک را به شدت محکوم می‌کنیم و معتقدیم تکرار حادثۀ جمعۀ خونین زاهدان در خاش، نتیجۀ عدم برخورد با آمران و عاملان کشتار مردم در زاهدان است!

در پایان ضمن ابراز همدردی و تسلیت با بازماندگان و خانواده‌های شهدای خاش، برای مجروحان این حادثه شفای عاجل و کامل و برای شهدا رفع درجات از بارگاه الهی مسألت داریم.

جامعه مدرسین حوزه علمیه منبع العلوم کوه‌ون سرباز
سه‌شنبه – ۱۷ آبان ۱۴۰۱

دکمه بازگشت به بالا