اخباراقتصادی

اتحادیه سمساران تهران: مردم توان خرید کالای دست دوم را ندارند

شبکه کلمه/ افزایش شدید قیمت لوازم خانگی در سال‌های اخیر بنا بر اعلام اکبر پازوکی، رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی، کاهش شدید فروش این اقلام را رقم زده است.

تشدید رکود در بازار فروش لوازم خانگی سبب شده تا برخی بر این باور باشند که این روزها بازار خرید و فروش لوازم دست دوم بازار گرمی است؛ اما داوود عبداللهی فرد، رییس اتحادیه صنف سمساران و امانت‌فروشان از کاهش شدید خرید و فروش در این بازار خبر می‌دهد.

عبداللهی فرد درباره وضعیت فعلی فعالان این صنف می‌گوید: وضعیت فعالان این صنف و همکاران ما همانند سایر اصناف است زیرا بنیه مالی مردم ضعیف شده و نقدینگی در دست آنها کم است؛ لذا نمی توانند برای خرید کالاهای دست دوم اقدام کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت لوازم خانگی دست دوم در شرایط کنونی از قیمت اقلام نو در چهار سال پیش بیشتر شده است به عنوان مثال قیمت یخچال فریزر ساید بای ساید یک برند کره‌ای در سال ۱۳۹۷ بین هشت و نیم تا بیست و یک میلیون تومان بوده است اما یخچال‌های سایدبای‌ساید همین برند در شرایط کنونی حدود ۵۰ تا شصت میلیون تومان قیمت دارد.
رییس اتحادیه سمساران و امانت‌فروشان تهران تصریح کرد: برخلاف باور برخی افراد جامعه؛ قیمت کالاهای دست دوم نیز همانند کالاهای نو افزایش یافته و نرخ‌های فعلی با قدرت خرید مردم همخوانی ندارد.
وی گفت: شرایط متاسفانه به‌گونه‌ای است که همکاران فقط معاملات بسیار جزیی انجام می‌دهند و برخلاف تصور عمومی کاسبی در این صنف اصلا رونق ندارد. وی خاطرنشان کرد: ‌شرایط رکود، تورم بالا، افزایش نرخ‌ها گریبانگیر تمام صنوف شده و در وضعیت کاری کسبه تاثیرگذار بوده است.

دکمه بازگشت به بالا